۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۳۸۶۶۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

صلح امام حسن مجتبی مانع از خدشه دار شدن اسلام شد

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه امام حسن(ع) در شرایطی مجبور شد که از جنگ فاصله بگیرد چرا که یارانش با او نماندند و از طرفی مردم پس از سه جنگ خسته بودند و آمادگی مبارزه را نداشتند، گفت: در این شرایط اگر امام جنگ را شروع می کرد اسلام خدشه دار می شد.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سخنران و خطیب حرم رضوی شامگاه 26 آبان در نشست بررسی سیره اهل بیت(ع) در حرم رضوی به بیان چرایی و دلایل صلح امام حسن مجتبی(ع) پرداخت.

وی با بیان اینکه امام حسن(ع) در شرایطی مجبور شد که از جنگ فاصله بگیرد چرا که یارانش با او نماندند و از طرفی مردم پس از سه جنگ خسته بودند و آمادگی مبارزه را نداشتند، افزود: در این شرایط اگر امام جنگ را شروع می کرد اسلام خدشه دار می شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه با اشاره به شجاعت امام حسن مجتبی(ع) گفت: در واقع شجاعت امام به قدری فراوان بود که جنگ جمل را ایشان تعیین تکلیف کردند و درجنگ صفین هیچکس توان مقاومت در برابر امام را نداشت.

وی به بررسی ابعاد اجتماعی و عبادی سیره امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و افزود: امام حسن مجتبی(ع) در عبادات و نماز و قرآن خواندن بی نظیر بودند به طوری که روزی ده جزء قرآن را می خواندند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به سیره عبادی امام حسن مجتبی و این موضوع که برخی ادعا می کنند که ما وقت نداریم قرآن بخوانیم، گفت: در واقع ما مدیریت زمان نداریم و کسانی که ادعای وقت نداشتن برای قرآن خواندن دارند ساعت ها در فضای مجازی می چرخند و مطالب و فیلم های بیهوده می بینند.

وی با اشاره به سخنان امام حسن مجتبی(ع) درباره اینکه من از فقر درباره امت خود نمی ترسم بلکه بیشتر از بی برنامه بودن و بی تدبیری و بی هدفی آنان در هراس هستم، تصریح کرد: در واقع امام حسن مجتبی(ع) با برنامه ریزی درست، عابدترین و زاهدترین افراد در دوران حیات خود بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به فراوانی هیأت های عزاداری درجامعه گفت: در واقع از جلسات خانگی نباید غافل شد و از طرفی این جلسات باید از سوی یک عالم اداره شود که تفسیر هم گفته شود.

این سخنران و خطیب حرم رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که نامگذاری فرزندان هم نام با اسامی ائمه اطهار(ع) در حال کمرنگ شدن است، اظهار کرد: اسم نماد و دفاع و علامت و رمز هویت است و به همین دلیل است که مسلمانان بهتر است اسامی ائمه اطهار را برای فرزندان خود انتخاب کنند./934/پ202/ب1

ارسال نظرات