۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۳۸۶۵۸

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

ارسال نخستین محموله کمک‌های مردم هرمزگان به مناطق زلزله زده غرب کشور، برگزاری همایش های «نماز، مسجد و فضای مجازی» و توقیف موتور لنج حامل بیش از ۲۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در ابوموسی از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، نخستین محموله کمک‌های مردمی شب گذشته(۲۳ آبان) از هرمزگان به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد.

این کمک ها از طریق پایگاه های مردمی مستقر در شهرهای مختلف استان هرمزگان جمع آوری شده بود.

علی اعمی برنطین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در حاشیه مراسم ارسال این کمک ها، گفت: کمک های مردم استان شامل 10 هزار و 500 تخته پتو که شش هزار تخته از محل کمک های مردمی و مابقی مربوط به کمک های جمعیت هلال احمر هرمزگان است و همچنین 1000 شعله والر به وسیله پنج دستگاه کامیون به استان کرمانشاه ارسال شد.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه(24 آبان) نیز دومین محموله از کمک های مردمی استان هرمزگان شامل مواد خوراکی و سایر اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله زده ارسال می شود،  عنوان کرد: عموم مردم استان برای کمک به هموطنانشان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 99999 به نام جمعیت هلال احمر نزد بانک های ملی، ملت، رفاه، مسکن، صادرات، تجارت، دی، سپه، شهر، پارسیان، آینده و رسالت واریز کنند.

اعمی برنطین اضافه کرد: نیک اندیشان نوعدوست همچنین با شماره گیری #۷۲۴* در تلفن همراه خود و انتخاب واژه هلال احمر، به زلزله زدگان استان کرمانشاه کمک کنند.

گفتنی است، روز یکشنبه 21 آبان ماه در ساعت 21:48 دقیقه زلزله ای شدید با قدرت 7.3 ریشتر در استان کرمانشاه در غرب و مرز این کشور با عراق به وقوع پیوست که تا کنون منجر به کشته شدن۴۴۵ نفر و مجروح شدن بیش از ۶۷۰۰ تن در مناطق زلزله شده است.

همایش های «نماز، مسجد و فضای مجازی» در هرمزگان برگزار می شود

همایش های «نماز، مسجد و فضای مجازی» ویژه فعالان فرهنگی مساجد از سلسله برنامه های جانبی بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در استان هرمزگان برگزار می شود.

در آستانه برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز و در راستای ترویج فرهنگ نماز، همایش های «نماز، مسجد و فضای مجازی» ویژه مدیران، رابطین، مسؤولان واحد خواهران و اعضای فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد در دو شهرستان استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

مسعود دریس، سخنگوی اجلاس سراسری نماز و مدیر روابط عمومی و فضای مجازی ستاد اقامه نماز کشور سخنران این دو همایش در شهرستان های میناب و بندرعباس است.

نخستین همایش ساعت 15 در سالن اجتماعات فرهنگسرای شهید بهشتی میناب و دومین همایش نیز ساعت 18 در سالن اجتماعات حسینیه عاشقان ثارالله با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، مدیر ستاد اقامه نماز استان، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد و فعالان فرهنگی برگزار می گردد.

این همایش ها با همکاری دبیرخانه کانون های مساجد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه امام سجاد(ع) و ستاد اقامه نماز برگزار می شود.

توقیف موتور لنج حامل بیش از ۲۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در ابوموسی

سرهنگ علی اصغر خرم روی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از توقیف یک فروند لنج تجاری حامل بیش از ۲۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در شهرستان ابوموسی خبر داد.

وی افزود: دریابانان شهرستان ابوموسی حین گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی به یک فروند موتور لنج باری مشکوک و شناور را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان افزود: مأموران در بازرسی از شناور  موفق شدند ۲۴ میلیارد و ۸۶۹ میلیون و 550 هزار ریال انواع کالای قاچاق را که خارج از مجوز و مانیفیست و بصورت غیرقانونی بارگیری شده بود کشف و ضبط کنند.

ثبت ۲۳۸۰۰ واقعه ولادت در هرمزگان

فرزاد افشاری‌نژاد مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از ثبت ۲۳ هزار و ۸۷۱ مورد ولادت در این استان طی هفت ماهه سال ۹۶ خبر داد.

وی افزود: این میزان واقعه ولادت در سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.9 درصد کاهش یافته است.
 

افشاری نژاد همچنین یادآور شد: در مدت مذکور، 58.4 درصد ولادت‌ها در حوزه شهری و 41.6 درصد در حوزه‌های روستایی استان به وقوع پیوسته است.
 

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان افزود: 12 هزار و 142 مورد از ولادت‌ها در استان طی هفت ماهه سال 96 را نوزدان پسر و 11 هزار و 728 نفر را نوزدان دختر شامل می‌شوند.
 

وی گفت: نسبت جنسی ولادت‌های ثبت شده 103.5 است و این به معنای آن است که در استان هرمزگان به ازای حدود 104 ولادت پسر 100 ولادت دختر به ثبت رسیده است.
 

افشاری‌نژاد با بیان اینکه در هفت ماهه سال‌جاری، به ازای هر هزار نفر 23 نفر در استان متولد شده‌ است، افزود: شهرستان‌های میناب، بندرخمیر و رودان دارای بیشترین میزان و ابوموسی، حاجی‌آباد، بشاگرد و بندرلنگه دارای کمترین وقایع ولادت در بین شهرستان‌های هرمزگان هستند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان یادآور شد: کماکان بیشترین ولادت‌های ثبت شده در استان مربوط به مادران گروه سنی 25 تا 29 است که هفت هزار و 194 واقعه ولادت از مجموع 23 هزار و 871 مورد ولادت (30.1 درصد از مجموع) را در استان به خود اختصاص داده‌اند که پس از این گروه سنی، بیشترین سهم مربوط به مادران 30 تا 34 سال با اختصاص 25.1 درصد از مجموع کل ولادت‌هاست.
 

افشاری‌نژاد افزود: از مجموع آمار ولادت‌ها، 57.7 درصد مربوط به گروه مادران زیر 30 سال است.

موقوفات حاجی آباد جایگاه خوبي در سطح استان هرمزگان دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی مديركل اوقاف و امور خيريه استان هرمزگان در همایش وقف و حوزه‌های علمیه گفت: موقوفات حاجي آباد جايگاه خوبي در سطح استان دارد.

وی افزود: وقف چشمه جوشان همیشه جاری است و خداوند برکات زیادی را در آن قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بر نقش روحانیون و رسانه‌ها و همه اقشار مختلف در راستای فرهنگ‌سازی وقف تاکید کرد و افزود: پیامبر بزرگ اسلام اولین واقف جهان اسلام بودند و در آن زمان موقوفاتی داشتند و درآمد حاصل از این موقوفات را خرج نیازمندان و مستمندان می‌کردند و با بهره‌گیری از این فرهنگ ارزشمند الهی توانستیم آرمان‌ها و ارزش‌های دینی را در جامعه همچنان زنده و پویا نگاه داریم.

حجت‌الاسلام گرایلی به جایگاه وقف در فرهنگ دینی پرداخت و افزود: وقف بسترساز کاهش مشکلات فرهنگی، اجتماعی و... است و در فرهنگ دین اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است و دهه وقف در حقیقت معرفی وقف به‌عنوان یک سنت حسنه ماندگار است که باید در جامعه بیشتر معرفی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در ادامه جایگاه شهرستان حاجی آباد را در عرصه وقف ممتاز خواند و عنوان داشت: این شهرستان با وجود امام جمعه‌ای فاضل و مدیریت خوب رستگار رییس اداره شهرستان توانسته سهم خوبی را در حوزه وقف در استان داشته باشد و امیدواریم بتوانیم با درآمد این موقوفات خدمت بزرگی به مردم ارائه کنیم.

وی معرفی و تقدیر از واقفین خیراندیش و فعالان این عرصه از برنامه‌های محوری این همایش در شهرستان عنوان کرد و گفت: این برنامه زمینه ترویج و توسعه وقف را فراهم خواهد کرد./851/پ204/ب1

ارسال نظرات