۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۳۸۶۵۳
رییس بنیاد فارس المؤمنین:

ترک امر به معروف و نهی از منکر مصداق بارز غفلت و گمراهی است

رییس بنیاد فارس المؤمنین با بیان اینکه غفلت از قیامت اصول راهبری شیطان برای گمراهی انسان است، گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر مصداق بارز غفلت انسان نسبت به اعتقادات و باورهای دینی است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المؤمنین در مراسمی که شب گذشته در مسجد امیر(ع) برگزار شد، گفت: برخی افراد در مسیر دین هستند ولی برخی عوامل سبب دین گریزی آنان می‌شود.

وی افزود: با استناد به سوره مبارکه اعراف یکی از عوامل دین گریزی مردم گمراه شدن آنان از سوی شیطان است، شیطان برای آنکه انسان را گمراه کند از چهار جانب به او حمله می‌کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی بهره‌برداری از غفلت را یکی از سیاست‌های شیطان برای گمراه ساختن انسان بیان کرد و اظهار داشت: شیطان خودش بیان کرده که در مسیر صراط مستقیم به کمین انسان نشسته تا او را از مسیر دین خارج کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند می‌فرماید: شیطان برای شما دشمن است و شما او را دشمن خودتان قرار دهید؛ بنابراین شیطان دشمنی در کمین نشسته است و دشمنی او شامل همه انسان‌ها غیر از اولیای الهی می‌شود.

رییس بنیاد فارس امیرمومنین(ع) اضافه کرد: گمراه ساختن و ضلالت انسان تنها هدف شیطان است، او با بهره گیری از غفلت مردم تلاش می‌کند تا به انسان تسلط یابد.

وی اولین گام در سیر الی‌الله را بیداری و پرهیز از غفلت بیان کرد و گفت: بیداری در مقابل غفلت قرار دارد، بسیاری از مردم خواب هستند و هنگام مرگ بیدار می‌شوند بنابراین انسان نباید سرمایه عمرش را به بطالت بگذراند.

حجت الاسلام علوی تهرانی تبعات غفلت را بسیار سخت و سنگین بیان کرد و اظهار داشت: غفلت از اعتقادات و باورها سبب دین گریزی انسان می‌شود امروز ترک امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق غفلت است.

استاد حوزه علمیه غفلت از خداوند و معاد از مهمترین عوامل دین گریزی دانست و عنوان کرد: همه مخلوقات آیات الهی هستند و بسیاری از انسان‌ها این آیات را مشاهده می‌کنند ولی نسبت به خداوند غفلت می‌ورزند.

رییس بنیاد فارس امیرمومنین(ع) با بیان اینکه انسان اگر از خداوند غافل شود هر گناهی را انجام می‌دهد، گفت: خداوند به پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: مردم را از قیامت بترسان؛ کسانی که یاد قیامت نمی‌کنند در زمره غافلان قرار می‌گیرند و ندامت آنان زمانی است که مرگشان فرا برسد.

این خطیب مشهور با بیان اینکه انسان گمراه خودش در حق خودش ظلم کرده است، گفت: اصول راهبردی شیطان غفلت انسان از خداوند و معاد است بنابراین انسان باید بسیار مرگ را یاد کند تا غفلت او را فرا نگیرد./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات