۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۳۸۶۴۸
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

غفلت نسبت به سیره پیامبر اکرم سبب جایگزینی سبک زندگی غربی شده است

نماینده سابق ولی فقیه در امارات با بیان اینکه فقط عزاداری کردن برای پیامبر اکرم(ص) کافی نیست، گفت: در واقع برای خلق الگو نسبت به سیره پیامبر اکرم(ص) تا به امروز کم کاری و غفلت صورت گرفته است و به همین دلیل الگوهای غربی جایگزین الگوی نبوی شدند.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، نماینده سابق ولی فقیه در امارات شامگاه جمعه 26 آبان در حرم رضوی ضمن عرض تسلیت به خانواد های بازماندگان به مناسبت حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه  با اشاره به ماندگاری عاشورا پس از یک هزار و 400 سال گفت: همه انسان ها پس از فوت عزیزان خود تا چند سال هرساله برای او گرامیداشت می گیرند و سپس فراموش می کنند.

وی با بیان اینکه محبت و مودت امام حسین(ع) به گونه ای بر قلب و دل  و جان انسان ها اثر گذاشته است که نمی توانند این امام را فراموش کنند، افزود: آن موضوعی که بیشتر ازهمه معیار و ملاک برای رسیدن به قرب الهی است همین محبت و مودت به اهل بیت(ع) است. 

امام جمعه سابق شهر دبی در دادامه با بیان اینکه بندگان، زمانی به درجه ایمانی می رسند که حکم رسول خدا(ص) را  با تمام وجود بپذیرند، اظهارکرد: دنیا در حال الگو سازی است که این کار را به وسیله فیلم، داستان، رمان  و تیم های ورزشی و مد انجام می دهد.

وی با بیان اینکه آنان می خواهند برای ما الگو خلق کنند و سبک زندگی و شخصیتی ما را تغییر بدهند، تصریح کرد: این درحالی است که سرمشق و الگوی ما پیامبر اکرم(ص)است و بر مسلمانان است که پیامبر(ص) را در همه ابعاد زندگی الگوی خودشان قرار دهند.

نماینده سابق ولی فقیه در امارات با اشاره به اینکه ابعاد مختلف زندگی پیامبر(ص) برای الگو سازی تا به امروز حفظ شده است، تصریح کرد:  مسلمانان باید یاد بگیرند که  پیامبر اسلام در عرصه اجتماعی و خانوادگی چه رفتارهایی داشتند و با مردم و خانواده خود چطور رفتار می کردند.

وی با بیان اینکه فقط عزاداری کردن برای پیامبر اکرم(ص) کافی نیست، اظهارکرد: در واقع برای خلق الگو نسبت به سیره پیامبر اکرم(ص) تا به امروز کم کاری و غفلت صورت گرفته است و به همین دلیل الگوهای غربی جایگزین الگوی نبوی شدند./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات