۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۵۳۸۶۴۷
آیت الله توکل:

معجزات دوران دفاع مقدس از عنایات امام عصر بوده است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام زمان(عج) در دل دشمنان ما رعب و وحشت می اندازند.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید رحیم توکل شب گذشته در سخنرانی که در خیمه حسینی واقع در خیابان فروغی اصفهان در بین هیئت دانش آموزی وصال یار برگزار شد،گفت: معجزاتی که در دوران دفاع مقدس دیده ایم همه از عنایات امام عصر(عج) است؛ دنیا با ما در جنگ بود ولی ایران عزیزتر از قبل از جنگ هشت ساله سربلند بیرون آمد.

وی در ابتدا افزود: در امر دین ملاک اصلی عملکرد انسان است؛ فقط به عملکردها جزا داده می شویم، اعمال مثبت انسان را عزیز می کند و اعمال منفی انسان را ذلیل خواهد کرد.

آیت الله توکل ادامه داد: در دنیا انسان در انجام اعمالش آزاد است چرا که به واسطه اعمال اختیاری انسان ارزش دار و بی ارزش می شود؛ همه چیز در اسلام بیان شده است و از هیچ چیزی در هیچ موضعی فروگذار نکرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: خداوند کمال محض و بی نیاز محض است پس اگر همه انسان ها سلمان فارسی شوند، خداوند ترفیع مقام نمی یابد و از آن طرف اگر همه دنیا ابولهب شوند، خداوند از جایگاهش تنزل نمی یابد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: استادی را فرض کنید که چندین سوال به شاگردانش می دهد و بعد از مدتی از همان سوال ها امتحان بگیرد، اگر دانش آموزی از خواندن سوالات کهولت بورزد و نمره ضعیفی بگیرد، استاد حق دارد آن دانش آموز را توبیخ کند.

وی اظهار کرد: خداوند پاسخ همه سوالات را بیان فرموده و به اندازه زمان عمر انسان به او فرصت داده است، پس اگر کسی تغافل بورزد و کوتاهی کند لایق مجازات الهی است.

آیت الله توکل با بیان  روایتی که می فرماید، انسان قدم از قدم برنمی دارد مگر این که سؤالاتی از او پرسیده می شود، تبیین کرد:  جوانی هایت را کجا گذراندی، عمرت را در کدام مسیر بودی، مالت از کجا بدست آوردی و در کدام مسیر خرج کردی، با اهل بیت(ع) رفتارت چگونه بود ازجمله این سؤالات است..

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امام عصر(عج) در پرده غیبت هستند ولی همه ما ایشان را ملاقات می کنیم ولی تا خود ایشان اراده نکنند ما قادر به شناسایی ایشان نیستیم؛ ایشان از پدر بر ما دلسوزتر و از مادر بر ما مهربان تر هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: امام عصر(عج) مواظب ما هستند که دشمن به ما تعدی نمی کند؛ امام زمان (عج) هستند که رعب و وحشت در دل دشمن ما می اندازند؛ معجزاتی که در دوران دفاع مقدس دیده ایم همه از عنایات امام عصر(عج) است؛ دنیا با ما در جنگ بود ولی ایران عزیزتر از قبل از جنگ هشت ساله سربلند بیرون آمد/867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات