۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۳۸۶۴۵
امام جمعه موقت ورامین:

اسلام ناب در برابر جاهلیت مدرن ایستاده است

امام جمعه موقت ورامین با تأکید بر اینکه امروز جامعه دچار جاهلیت مدرن شده است، گفت: تنها آیینی که در برابر آنها قدعلم کرده است اسلام ناب محمدی با پرچم امام و خلف صالحش رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
سید محسن محمودی گلپیایگانی سید محسن محمودی گلپیایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محسن محمودی گلپایگانی امام جمعه موقت ورامین در شام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مصلی بخش خیرآباد با بیان نکاتی از سیره پیامبر و ذکر آیاتی از قرآن کریم گفت: پیامبر(ص) اسوه حسنه و نیکو برای همگان معرفی شده است.

وی ادامه داد: باید به اخلاق رسول خدا توجه شود، اگر اخلاق و جاذبه رفتاری ایشان نبود، جامعه آن زمان از رذایل اخلاقی پر می شد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین با یادآوری موفقیت پیامبر خدا در نکوهش مردم آن زمان، اضافه کرد: پیامبر با سعه صدر، تحمل و رفتار اخلاقی توانست سرنوشت جامعه وقت را تغییر دهد و مظاهر ضدارزشی را به ارزشی تبدیل کند.

وی بت پرستی، شرک، تبعیض نژادی، برده داری، تحقیر زن و زنده به گور کردن فرزندان را از مظاهر ضد اخلاقی دوران قبل از بعثت برشمرد و اظهار داشت: در آن زمان جنگ و جنایت حتی بر سر مسائل عادی، کاملاً طبیعی بود و از ارزشهای اسلامی مثل صله رحم خبری نبود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به مأموریت پیامبر مبنی بر مبارزه با رذایل اخلاقی و دعوت به توحید، خاطر نشان کرد: حضرت محمد(ص) مردم مشرک آن زمان را به راه خداپرستی هدایت می کرد و به مبارزه با تبعیض نژادی می پرداخت چرا که اسلام معتقد است همه از نسل آدم هستند و  گروه گروه شدن بشر به خاطر شناخت آسان همدیگر است.

وی ملاک فضیلت را تقوا عنوان کرد و افزود: گرامی ترین فرد نزد خدا با تقواترین افراد است، هرکس به خدا نزدیکتر باشد؛ عزیزتر است و ژن و نژاد آدمی اهمیتی ندارد.

امام جمعه موقت ورامین توجه ویژه پیامبر(ص) به مقام زن را یادآور شد و خاطر نشان کرد: رسول خدا می خواست تا نگاه قبیح به زن تغییر کند و کرامت واقعی زن را نشان دهد.

وی با ذکر بیانات تاریخی امام راحل، تصریح کرد: درست است که دیگر دنیا گرفتار جاهلیت صدر اسلام نیست اما امروز دنیا گرفتار جاهلیت مدرن شده است، آن زمان مردم سواد نداشتند، اما آیا امروز هم بشر بی سواد است؟ امروز گرفتار جاهلیتی به مراتب بدتر از جاهلیت صدر اسلام هستیم، دنیای کفر، فتنه و استکبار به جنایات خود رنگ و لعاب انسانی می بخشد و جوان بی خبر مسلمان پای ماهواره و رسانه های غربی می نشیند و گمان میکند از تصاویر خوبی بهره می برد.

این خطیب توانا با اشاره به اعتراف مهاجران و مسافران به غرب مبنی بر عدم آزادی واقعی، خاطرنشان کرد: این کار رسانه است که با پول و صنعت رذایل اخلاقی را به اسم آزادی و حقوق بشر به جامعه تزریق می کند.

حجت الاسلام محمودی ابراز کرد: وقتی در میانمار نسل کشی می شود و مردم بی خانمان می‌شوند هیچ کس حرفی به میان نمی آورد اما غرب برای تلف شدن حیوانی در باغوحش عزای عمومی اعلام می کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز جامعه دچار جاهلیت مدرن شده است، ابراز کرد: تنها آیینی که در برابر آنها قدعلم کرده است اسلام ناب محمدی با پرچم امام و خلف صالحش رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه خواستار هوشیاری جوانان در این دعوای حق و باطل شد و گفت: انقلاب پرچم مبارزه با ظلم را برافراشته و پرچم آنها را به زیر خواهد کشید.

امام جمعه موقت ورامین با بیان روایت جنگ صفین خاطر نشان کرد: در آن جنگ برای زمین گیر کردن حجت خدا یک عمرو عاص پیدا شد که در برابر ایشان قرآن ها را بر سر نیزه کرد.

این مقام مسؤول ضمن تسلیت فوت شدگان زلزله اخیر کرمانشاه، مطرح کرد: عده ای به جای کاهش آلام بازماندگان و مصدومان روی به دروغ پراکنی سیاسی آورده اند و همان نقش عمروعاص را بازی می کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اعلام اینکه امروز هم می خواهند با همه ابزارهای سیاسی کرامت زن را مخدوش کنند، ابراز کرد: متأسفانه دشمنان در حال عادی سازی سقط جنین هستند تا جایی که در بعضی از نقاط دنیا جنین انسان را به عنوان گرانترین غذاها سرو می کنند و می‌‌‌خواهند زن را تبدیل به ابزار مد کنند./804/پ202/ب1

ارسال نظرات