۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۳۸۶۳۸
آیت الله شفیعی تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به وقف فرهنگی در جامعه

آیت الله شفیعی با بیان اینکه وقف از خیرات بسیار مهم و باقیات صالحات است، وقف فرهنگی به ویژه وقف کتاب را از عموم مردم خواستار شد.
آیت الله شفیعی

آیت الله علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبریک دهه وقف ابراز داشت: وقف از عناوین پراهمیت در فقه اسلام بوده و به این معناست که انسان مالی را از ملک خود خارج می کند اما در جای معینی مصرف نمی کند بلکه برای مصارفی که وقف کرده اختصاص می دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقف از خیرات بسیار مهم و باقیات صالحات است، خاطرنشان شد: از جمله مصادیق روشن وقف، مسجد است که در این باره باید برای مصارف وقف کننده که نیت کرده صرف شود.

این عالم دین در رابطه با وقف فرهنگی و وقف کتاب افزود: کتاب نیز از وقف مستثنا نیست یعنی نگهداری کتاب ها در جایی که مورد استفاده همگان از قبیل دانشجویان، دانش آموزان و اساتید و طلاب قرار گیرد به ویژه کتاب هایی که در دسترس مخاطبان وجود ندارد با وقف به کتابخانه دیگران را از آنها مستفیض کنند.

آیت الله شفیعی ادامه داد: انصافا ساخت کتابخانه هم از باقیات صالحات بسیار مطلوب است و رهبر انقلاب هم به آن بسیار اهمیت داده و در طول تاریخ مورد اعتنا و اهمیت دیگران قرار گرفته است.

وی ایجاد کتابخانه و بهره مندی ارباب رجوع از کتاب های آن را برای تحقیق و مطالعه بسیار ارزشمند بیان کرد و گفت: از روز اول افتتاح کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی نیت تقدیم دو هزار کتاب را داشتم که از آن روز تاکنون به دوهزار و صد کتاب رسیده اند و از کتابخانه شخصی هم کتابهایی اهدا کردم؛ چنان که برخی بزرگان نیز کتاب اهدا کردند.

نماینده مردم خوزستان با سفارش عموم مردم به وقف به ویژه وقف فرهنگی ابراز داشت: وقف به نوبه خود مفید است و از نظر خاص وقف کتاب اهمیت ویژه ای دارد.

این عالم دینی با اشاره به روایت امام صادق(ع) مبنی بر حفظ کتاب ها و نیازمندی به آنها در آینده عنوان کرد: از کتابخانه ها برکات بسیاری نصیب جامعه علمی می شود./۹۴۵۶/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات