۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۳۸۶۳۷
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

سبک زندگی غربی نقطه مقابل فرهنگ اهل بیت است

استاد حوزه علمیه قم گفت: سبک زندگی که غرب ترویج می دهد نقطه مقابل فرهنگ و سبک زندگی اهل بیت(ع) است؛ از این رو باید مراقب باشیم که زبان و عمل ما مطابق با سبک زندگی مورد تأیید ائمه اطهار باشد.
حجت الاسلام مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین مسعود علی مبلغ و پژوهشگر دینی امشب در حسینیه ثارالله ارومیه با بیان اینکه شرط همراهی معصوم در بیان زیارت عاشورا سه امر است، اظهار داشت: معرفت به اهل بیت(ع)، معرفت دوستان  اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان این سه شرط مهم است.

وی ادامه داد: اگر این سه امر نصیب کسی شود خداوند او را در معیت اهل بیت(ع) در دنیا و آخرت قرار خواهد داد، معرفت اهل بیت(ع) غیر از علم است، علم با مطالعه و سخنرانی به دست می آید و به عباریت اطلاعات است، علم یک امر لازم است اما معرفت نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه صرف علم تبعیت، وفاداری، تسلیم و ایثار نسبت به معصوم ایجاد نمی کند، گفت: آن چیزی که تسلیم و وفاداری به اهل بیت(ع) می آورد معرفت و نورانیت دل است، معرفت برخلاف علم که با مطالعه به دست می آید، با عمل به دست خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی باور داشته باشد که معصوم نسبت به او دلسوزتر و عالم تر است، تسلیم خواست و فرمان اهل بیت(ع) خواهد بود، این باور است که از عمل حادث شده و در نتیجه انسان را به تبعیت از خواست و مصلحت معصوم می سپارد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تأکید بر توجه مضاعف به شرط دوم معیت اهل بیت(ع)، گفت: انسان نه تنها باید نسبت به اهل بیت(ع) معرفت داشته باشد، باید نسبت به دوستان معصومان نیز معرفت و باور داشته باشد.

وی با بیان اینکه نشانه دوستی کامل، حب نسبت به چیزی است که خود دوست نداشته باشیم اما اهل بیت(ع) نسبت به آن توجه داشته باشند، افزود: حب و بغض انسان باید تابع حب و بغض اهل بیت(ع) باشد، هر کسی که اهل بیت(ع) او را دوست دارد باید دوستش داشته باشیم تا در معیت معصوم باشیم.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اهل بیت(ع) نسبت به دوستان خود تعصب داشتند، محبتی که معصومان نسبت به شیعیان دارند صد ها برابر محبت والدین است چرا که محبت اهل بیت(ع) الهی و معنوی است.

وی ابراز داشت:سبک زندگی که غرب ترویج می دهد نقطه مقابل فرهنگ و سبک زندگی اهل بیت(ع) است، باید مراقب باشیم که زبان و عمل ما با یکدیگر سازگار باشند و طوری نباشد که در زبان با معصومان باشیم اما در عمل با سبک زندگی غربی زیست کنیم.

حجت الالسلام والمسلمین عالی شرط سوم معیت با ائمه اطهار(ع) را برائت از دشمنان ایشان دانست و گفت: حب اهل بیت(ع) کافی نیست، بلکه باید نسبت به دشمنان اهل بیت(ع) برائت داشته و رویگردان باشیم./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات