۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۳۸۶۳۰
امام جمعه موقت کاشان:

اسلام دين ملاطفت و ملايمت است

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: اسلام دين خشونت نيست بلكه اسلام دين ملاطفت و ملايمت است؛ از این رو باید تا آنجايي كه امكان دارد انسانها را جذب دين اسلام كرد نه اينكه دين گريز كرد.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار جمعه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني در خيابان ملامحسن فيض كاشاني برگزار شد گفت: خداوند به پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد ‹‹إِنَّا أَرْسَلْنَاك بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا›› ما تو را به حق فرستاديم ، حق آن است كه كوچكترين انحرافي از مسيرنظام آفرينش و خواست خداوند وجود نداشته باشد.

وي با اشاره به اينكه، پيامبراكرم(ص) بشير است به اين معني كه به مردم اميد مي دهد و دل مردم را خالي نمي كند و مردم را نمي ترساند، افزود: تا جايي كه امكان دارد مردم را بايد جذب دين اسلام كرد و نمي توان مردم را از دين فراري داد و دين گريزكرد.

حجت الاسلام اسلامي تبار، يادآور شد: ما نبايد به گونه اي دين اسلام را به معرفي كنيم كه مردم از دين بترسند و از آيين و اعتقادات ديني واهمه داشته باشند.

وي ادامه داد: برخي افراد مردم را از ظهور امام زمان(عج) مي ترسانند كه اگر حضرت ظهور كند حمام خون را درست خواهد كرد و اين درحالي است امام زمان(عج) همان صفت پيامبراكرم(ص) و اوصاف او را دارد، از اين رو نبايد سيماي پيامبراكرم(ص) واهل بيت(ع) و انديشه هاي ديني را خشن معرفي كرد.

به گفته وي، اسلام دين خشونت نيست، بلكه اسلام دين ملاطفت و ملايمت است و تا آنجايي كه امكان دارد انسانها را جذب دين اسلام كرد نه اينكه دين گريز كرد.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه خداوند به پيامبر مي فرمايد، مراقب دو خطر بزرگ يهود و نصاري بايد باشيد، گفت: تعبير قرآن اين است ‹‹وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ›› لن به معني اين است كه هرگز چنين چيزي امكان ندارد، از اين رو هيچ وقت امكان ندارد يهود و نصاري از شما راضي شوند.

وي با اشاره به اينكه يهود و نصاري هيچ زماني دست از سر ما برنخواهند داشت، گفت: يهود و نصاري زماني از ما راضي خواهند شد دست از دين اسلام برداشته باشيم و يهودي و مسيحي شده باشيم، بنابراين قرآن مي فرمايد، اگر همراه با يهود و نصاري شويد و از آنها تبعيت كنيم و به لبخندشان لبخند بزنيم و با آنها رابطه داشته باشيم، از ولايت خدا خارج شده ايد و در اين صورت نه خدا ولي شما است و نه انتظاري ياري از خدا داشته باشيد.

امام جمعه موقت كاشان، ادامه داد: هرچند خطاب خداوند در اين آيه به پيامبراكرم(ص) است، اما روي سخن خداوند به مسلمانان است كه هرگز يهود و نصاري از شما راضي نخواهند تا دست از دين خود برداريد، از اين رو توجهي به لبخند آنها نداشته باشيد.

حجت الاسلام اسلامي با اشاره به اينكه ريشه شعار نه غربي، نه شرقي، جمهوري اسلامي، قرآني است، گفت: شعار نه غربي، نه شرقي، جمهوري اسلامي از اين آيه برداشت شده است كه خداوند به پيامبر و مسلمانان مي فرمايد به مردم بگو،  نه به طرف يهود و نه به طرف نصاري برويد و دست خود را به طرف خدا بگيريد.

وي افزود: بعد از اينكه خداوند واقعيت يهود و نصاري را براي شما آشكار كرد كه از شما راضي نمي شوند تا دست از دين خود برداريد، اگر باز هم به طرف آنها رفتيد و لبخند آنها را پاسخ داديد و از آنها تبعيت كرديد، ديگر خداوند ولي شما نخواهد بود.

امام جمعه موقت كاشان، با بيان اينكه، اگر كسي به يهود و نصاري اعتماد كند و از آنها تبعيت كند ولايت خدا را از دست داده است، اظهار داشت: امروز در اكثر خانه ها و تلفن هاي همراه ما برنامه هايي است كه دشمن براي ما تهيه و تنظيم كرده و به دست ما و فرزندان ما داده است كه اين همان فرهنگ مبتذلي است كه به فرهنگ ما رخنه كرده است كه اگر از آنها تبعيت كنيم از ولايت خدا خارج شده ايم./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات