۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۳۸۵۸۲
حجت الاسلام میرشفیعی مطرح کرد؛

لزوم ثابت قدم ماندن در مسیر ولایت

استاد حوزه علمیه با اشاره به طرح ضربتی و هوشمندانه منافقان بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام بر لزوم ثابت قدم ماندن در مسیر ولایت تأکید کرد.
حجت الاسلام میرشفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدصادق میرشفیعی استاد حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر که در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، با اشاره به اهمیت ولایت در کلام پیامبر گرامی اسلام، اظهار داشت: با توجه به آیاتی که در مورد گوساله پرست شدن قوم بنی اسرائیل در غیاب حضرت موسی(ع) وجود دارد می توان گفت که امکان دارد پیامبری از دنیا برود و همه قومش به گمراهی بروند.

وی افزود: پیامبر بارها از بهترین فرصت های طلایی که پیش می آمد برای معرفی اهل بیت خود استفاده می کردند که البته اوج آن را در غدیر خم شاهد بودیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که قرآن و اهل بیت(ع) دو یادگار گرانبهای پیامبر برای امت اسلامی بود، خاطرنشان کرد: ایشان حتی در آخرین لحظات و ساعات عمر خودشان به سختی در مسجد و بالای منبر حاضر شدند و در مورد حضرت علی(ع) و اهل بیتشان تأکید کردند ولی معلوم نیست چرا امت پیامبر دست از دامن خاندان رسول خدا برداشتند.

وی تأکید کرد: حتی وقتی ابن عباس خدمت پیامبر رسید و از ایشان سؤال کرد که ما بعد از شما چه کنیم؟ پیامبر فرمودند: «اگر می خواهی گمراه نشوی هیچگاه دست از دامن علی برندار همیشه دنبال او برو در همه کارها او را بر خود مقدم بدار ولی در غیر این صورت کافر می شوی».

حجت الاسلام میرشفیعی با اشاره به طرح ضربتی منافقان برای گمراهی امت اسلامی یادآور شد: حضرت موسی(ع) تنها 10 روز از مهلت مقرر شده دیرتر به میان قومش برگشت ولی همه مرتد و کافر شدند، حال وقتی پیامبر از دنیا رفت کسانی که در دل نفاق داشتند فرصت را مناسب دیدند و ولایت را کنار زدند.

وی در پایان عنوان داشت: همه ما افتخار می کنیم که شیعه و پیرو اهل بیت(ع)هستیم و باید در این راه نیز ثابت قدم باشیم، چراکه شفاعت پیامبر در روز قیامت به کسانی که از اهل بیت(ع) جدا شدند به هیچ وجه نخواهد رسید./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات