۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۳۸۵۸۱
آیت الله حیدری:

خون شهدای حله در کمتر از یک سال دامن داعش را گرفت

نماینده مجلس خبرگان رهبری فاجعه سال گذشته حله عراق را برای ملت ایران بسیار دردناک توصیف کرد و گفت: خون شهدای این حادثه تروریستی در کمتر از یک سال دامن داعش را گرفت.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین گرامیداشت شهدای طریق الحسین(شهدای حله)، با حضور خانواده های معظم شهدا و دیگر اقشار مختلف مردم امروز جمعه ۲۶ آبان در مسجد امام حسین(ع) کوی نیوساید اهواز برگزار شد.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام، اظهار داشت: برای دفاع از عزت و کرامت انسانی باید جهاد کرد و این وظیفه تمامی امت اسلامی است که به آن پایبند باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: جهاد اکبر در حقیقت، جهاد در جبهه اقتصادی و سیاسی و نیز فرهنگی است که وسعت آن بسیار بیشتر از جهاد نظامی است و خطرات بیشتری دارد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: امت اسلامی در برابر کفر جهانی باید برای استقلال و آزادی و عزتمندی در راستای تبیین این اهداف بزرگ مقاومت کنند؛ جهاد هزینه دارد و مجاهدین در واقع خود را برای پرداخت این هزینه ها آماده می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: خداوند متعال وعده نصرت اللهی داده است؛ شاهد عینی نصرت اللهی در این چند دهه اخیر، امت اسلامی و علی الخصوص ملت مسلمان ایران است که در برابر استکبار جهانی و مزدوران آنها ایستادگی کردند و صدها هزار شهید در مبارزه با صدام، منافقین و تکفیری ها تقدیم اسلام کردند.

آیت الله حیدری درباره شهدای حله خاطرنشان کرد: شهدای حله که بیشتر آنان، بانوان مجاهد ما بودند، گرفتار توطئه تکفیری ها شدند و به خیل شهدا پیوستند و ملت ایران را اندوهگین و داغدار کردند.

وی در پایان بیان داشت: ملت ایران از خون به ناحق ریخته شهدای حله نمی گذرد و امیدواریم خون این عزیزان دامن همه تکفیری ها، سلفی ها، داعشی ها و استکبار جهانی بگیرد و مانند داعش که در عراق شکست مفتضحانه ای خواهند خورد، شکست بخورند.

لازم به ذکر است در این مراسم معنوی و باشکوه، مداحان و شاعران آیینی به مدح و سرودن ابیاتی در حق اهل بیت علیهم السلام پرداختند./۹۴۵۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات