۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۳۸۵۵۸
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛

کتابخانه شیخ عبدالرحیم شریعتی در بهبهان افتتاح شد

کتابخانه پژوهشی ـ نرم افزاری مرحوم حجت الاسلام عبدالرحیم شریعتی در شهرستان بهبهان افتتاح شد.
منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خوزستان کتابخانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتابخانه پژوهشی ـ نرم افزاری مرحوم حجت الاسلام عبدالرحیم شریعتی پیش از ظهر امروز با حضور استاندار خوزستان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، امام جمعه شهرستان بهبهان و مسؤولان محلی در شهرستان بهبهان افتتاح شد.

کتابخانه کتابخانه پژوهشی ـ نرم افزاری مرحوم حجت الاسلام عبدالرحیم شریعتی 218 همین کتابخانه استان، با اعتباری بالغ بر2 میلیارد ریال از محل تملک با زیربنای 120 متر مربع و با اهدای خیر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالرحیم شریعتی در شهرستان بهبهان به بهره برداری رسید.

منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان در آیین افتتاحیه این کتابخانه ابراز داشت: استاندار محترم استان اهتمام ویژه ای نسبت به امر مطالعه و کتابخانه در استان دارد و در دوران حضورشان به عنوان استاندار استان شش کتابخانه با زیر بنای 1800 متر مربع ساخته شده و 12 کتابخانه دیگر در حال احداث است  که تا سال آینده 9 کتابخانه با زیر بنای 4 هزار و 800 متر مربع افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به تأکیدات استاندار بر ساخت کتابخانه در مناطق محروم و کمتر برخوردار افزود: هم اکنون 12 کتابخانه  در حال ساخت در مناطق کم برخوردار استان وجود دارد و این اقدام نشان دهنده اهتمام مسؤولان در ارائه خدمات فرهنگی به نقاط محروم استان است.

این مقام مسؤول در رابطه با احداث کتابخانه دیجیتال در مرکز استان اظهار داشت در کل کشور چنین کتابخانه ای وجود ندارد و با توجه ویژه استاندار و اختصاص 40 میلیارد ریال مطالعه طرح انجام شده و در سال آینده وارد فاز اجرایی خواهد شد که افزون بر مردم استان خوزستان، همه کشور و فارسی زبانان جهان نیز می توانند با محوریت استان خوزستان از این کتابخانه دیجیتال استفاده کنند.

رستمی کوهی اظهار امیدواری کرد که با رشد میزان مطالعه شاهد توسعه فرهنگی و توسعه پایدار استان در ابعاد مختلف شویم./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات