۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۳۸۵۴۷
استاد حوزه علمیه قم:

حب اهل بیت تنها یاری دهنده انسان در عالم قبر است

حجت الاسلام طاهری گفت: انسان باید باور کند که تنها وسیله ای که می تواند یاری گر او در قبر باشد «حب اهل بیت(ع)» است.
حجت الاسلام حسن طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن طاهری در مراسم عزاداری همزمان با 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که پیش از ظهر امروز در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، با اشاره به حدیث نبوی «ان الحسن والحسين سيدا شباب اهل الجنه» گفت: اگرچه امام حسین(ع) فضائل و صفاتی دارند که کسی نمی تواند آنها را با صفات دیگر ائمه معصومین(ع) مقایسه کند، اما باید بدانیم که امام حسن مجتبی(ع) نیز از فضائل والایی برخوردار بودند که از جمله آنها می توان به کریم بودن ایشان اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) دو مرتبه اموال و ثروت خودشان را با فقرا تقسیم و یک مرتبه همه ثروتشان را به فقیران بخشیدند؛ برخی بزرگان قائل به این هستند که اینهمه حسینیه ساخته می شود، پس باید به ساخت حسنیه نیز بپردازیم.

وی با اشاره به جریان غدیرخم و پیمان گرفتن پیامبر اکرم(ص) برای امیرمؤمنان(ع) از مسلمانان اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) به بهترین وجه در غدیر خم حجت را برای همگان به اتمام رساندند، اما برخی از انسان های دنیاپرست به آن عهد پایدار نماندند و بعد از پیامبر اکرم(ص) ظلم های بسیاری را بر اهل بیت(ع) روا داشتند.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه قرآن کریم برای جلوگیری از جهنم رفتن بشریت بسیار حریص است، ابراز داشت: در عین حالی که قرآن کریم برای هدایت بشریت در تلاش است، به بشریت نیز اختیار داده است که راه حق در پیش بگیرند و یا راه کفر پیشه کنند، چراکه تحمیل یک دیدگاه از ارزش برخوردار نیست و این اختیاری عمل کردن است که ارزش دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث ثقلین عنوان کرد: قرآن کریم و اهل بیت(ع) هیچگاه از همدیگر جدا نمی شوند، یعنی اگر بشریت یکی از این دو را انتخاب کنند به یقین راه هدایت را نخواهند یافت؛ منظور از جدانشدن، جدایی فیزیکی نیست، بلکه مراد سیره و ورش این دو گوهر گرانبها است که از جدایی ناپذیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سیره معصومین(ع) قبل از رحلت و یا شهادت درمی یابیم که مرگ و جان دادن بسیار سخت بوده و راهی که در عالم بعدی در پیش داریم بسیار راهی جانکاه و پر مشقت است؛ هر چقدر هم که مراسم تدفین انسان باشکوه و شلوغ برگزار شود، باز هم هنگام ورود به قبر، انسان تنها است، بنابراین انسان باید باور کند که تنها وسیله ای که می تواند یاری گر او در قبر باشد «حب اهل بیت(ع)» است.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه کفار به ظاهر مسلمان بعد از پیامبر اکرم(ص) ظلم های بسیاری بر اهل بیت(ع) روا داشتند، در حالی که حضرت(ص) در فتح مکه پدرانشان را مورد عفو قرار داده بودند، افزود: حب اهل بیت(ع) تنها ذخیره ای است که ما در سینه های خودمان به زیر خاک می بریم؛ در روایات آمده است که هر کس حب اهل بیت(ع) را در قلب داشته باشد، دو در از درهای بهشت به روی قبر او گشوده خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: چند وقت قبل در فضای مجازی کلیپی از یک عالم وهابی منتشر شد که می گفت «من تقیه را کنار گذاشتم، هر کس که حسن(ع) و حسین(ع) را دوست نداشته باشد کافر است».

وی در پایان با اشاره به آیه شریفه «و لکم فی رسول الله اسوة حسنة» گفت: پیامبر اکرم(ص) در همه ابعاد زندگی اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره سرآمد بودند و از همه فرصت های موجود برای هدایت بشریت استفاده می کردند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات