۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۳۸۵۴۰
در مدرسه علمیه نواب؛

پیکر شهیدان حجت‌الاسلام تقی‌پور و حسینی تشییع شد

مراسم تشییع پیکرهای شهیدان حجت‌الاسلام محمود تقی‌پور و سید احمد حسینی شهدای مدافع حرم در آستانه سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) در محل مدرسه عالی نواب مشهد برگزار شد.
تشییع شهید حجت الاسلام تقی پور و چهار شهید مدافع حرم

به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد، مراسم تشییع پیکرهای شهیدان حجت‌الاسلام محمود تقی‌پور و سید احمد حسینی شهدای مدافع حرم در آستانه سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در محل مدرسه عالی نواب مشهد برگزار شد.

حاضرین در این مراسم، پیکر شهیدان را با شعارهای لبیک یا زینب(س) و لبیک یا حسین(ع) از مدرسه علمیه عالی نواب به سمت حرم علی بن موسی الرضا(ع) تشییع کردند و پس از مداحی مداحان اهل بیت(ع) آیت الله علم الهدی بر پیکر این دو شهید نماز را اقامه کرد.

شایان ذکر است، در این مراسم که با حضور پرشور مردم و مسؤولان برگزار شد، پیکر این شهید در حرم منور رضوی تشییع و این دو شهید مدافع حرم حجت الاسلام میرزامحمود تقی پور در مشهد مقدس و شهدای لشکر فاطمیون در قطعه شهدای بهشت رضا به خاک سپرده شدند.

«حجت الاسلام محمود تقی پور» با نام جهادی «ابوقاسم» از روحانیون حاضر در صحنه جنگ سوریه و از رزمندگان لشکر فاطمیون بود که چندی پیش به دست نیروهای تکفیری وهابی به شهادت رسید. بیست و نهمین شهید روحانی مدافع حرم اصالتا اهل گرگان و ساکن مشهد مقدس بود.

این شهید در وصیت نامه ای که از خود به یادگار گذاشته، نوشته است:

«بعد از عرض ادب خدمت شما خواننده محترم، می توانستم نسبت به اوضاع اطرافم بی توجه باشم و برای بی تفاوتی‌ام 100 دلیل بتراشم. دشمن اسلام یک عده شرور را بسیج کرد و اوضاع سوریه را ناامن کرد. حدود هفت میلیون آواره، تخریب فراوان ابنیه و آثار اسلامی و باستانی، از بین بردن زیرساخت ها و خانه های مردم و کشتن و زخمی کردن صدها هزار نفر؛ حالا نقش من به عنوان یک مسلمان چیست؟

یک عده برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و نجات جان مسلمانان قیام کردند و رفتند، من هم نشستم و دعا کردم ولی این کافی نبود.

در محیطی ایمن نشستن و دعا کردن کافی نیست، وارد عرصه نبرد شدم تا اسباب راهنمایی، هدایت و تشویق مدافعان حرم باشم، تا مرهمی باشم بر زخم هایشان و قوت قلبی بر هجومشان بر صف دشمن.

می‌توانستم برای نرفتنم به سوریه و بی‌تفاوتیم صد دلیل بتراشم

این راه، اسارت، جانبازی و شهادت دارد. بلاخره جنگ است. خودم را به خدا سپردم، هرچه خودش بخواهد همان می شود. من البته عاشق شهادتم و دوست دارم به این مقام والا که ائمه از خدا درخواست می کردند، برسند.

اگر توفیق یافتم که خوش به حالم و اما شما در قبال خود شهدا وظایفی دارید. مراقب باشید اهداف و راه شهدا گم نشود.

کاری زینبی(س) کنید و پیام رسان شهدا باشید. هیچ وقت به حال شهید غصه نخورید چرا که شهید به بهترین سرنوشت رسیده است. حتی به حال خانواده و ایتام شهید غصه نخورید چرا که شهید زنده است و در ثانی خداوند خیر الکفیل و خیر الولی است و خودش خوب بلد است خانواده و ایثام شهید را چطور مدیریت، حمایت و کفایت کند. حتی لباس سیاه نپوشید و عزاداری نکنید چرا که خوشبختی و سعادت یک فرد ناراحتی ندارد.

مواظب ایمانتان باشید، شب عاشورا 1437

شیخ میرزا محمود تقی پور»

در پایان گفتنی است، حجت الاسلام محمود تقی پور بیست و نهمین روحانی شهید مدافع حرم است که پیش از این 3 مرتبه برای فعالیت های تبلیغی به سوریه اعزام شده بود و آخرین مرتبه از سوی گردان 102 حضرت معصومه(س) تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) به سوریه اعزام شد که ظهر روز اربعین در حومه دیرالزور بر اثر تله انفجاری دشمنان اسلام به فیض عظیم شهادت نائل آمد و به همین دلیل به شهید اربعین معروف شده است./820/د۱۰۱/ب۱

ارسال نظرات