۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۳۸۵۳۳
امام جمعه کرج:

بینش رسول خدا نگاهی توحیدی در حد اعلی است

امام جمعه کرج گفت: بینش رسول خدا یک نگاه توحیدی در حد اعلی است و ایشان تمامی فیض ها را از سوی پروردگار می دانستند.
مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر درمصلای امام خمینی(ره) کرج مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر درمصلای امام خمینی(ره) کرج

به  گزارش  خبرنگار خبرگزاری  رسا در استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی‌ همدانی امام جمعه کرج شب گذشته در مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر درمصلای امام خمینی(ره) کرج گفت: بینش رسول خدا یک نگاه توحیدی در حد اعلی است، ایشان تمامی فیض ها را از سوی پروردگار می دانستند و هرگز کسی را به سوی خود دعوت نکردند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه قلب پیامبر اکرم(ص) فرودگاه آیات خدا شد، اظهار داشت:  آیات ۱۹۳ و ۱۹۴ سوره شعراء بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شد تا رسول خدا از انذارکنندگان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی ادامه داد: قلب پیامبر اکرم(ص) با وجود صلابتی که داشت نرم بود، خداوند در آیه ۱۵۹ سوره آل عمران می فرماید: پس به «بركت» رحمت الهى با آنان نرمخو و پرمهر شدى و اگر تندخو و سختدل بودى قطعا از پيرامون تو پراكنده مى ‏شدند.

امام جمعه کرج افزود: پیامبر اکرم(ص) صلابتی داشت که سبب می شد افراد با مواجهه با ایشان حریمی را رعایت کرده و نمی توانستند به ایشان نزدیک شوند، هر فردی که با خداوند معال ارتباط داشته باشد پروردگار به او هیبت عطا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به نزول آیه مبارکه بر کوه، بیان کرد: پس از نزول آیه، کوه تاب نیاورده و متلاشی شد، این امر نشان دهنده صلابت پیامبر اکرم (ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی اضافه کرد: به گفته یک دانشمند، ۲۳ سال عمر پیامبر که در راه تبلیغ دین صرف شد معادل تلاش ۴۰۰ سال یک مجموعه در راستای انجام اقدامات فرهنگی، زیر ساختی و زیر بنایی برای اصلاح یک جامعه است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه محبت و اتصال به مردم ریشه اداره جامعه بر اساس دستور اسلامی است، گفت: حکومت اسلامی باید برای عمل درست به دستورات و گستردگی خود، نرمی، محبت و اتصال به مردم را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به این نکته که اخلاق نیکو پیامبر اکرم(ص) یک معجزه بود، اظهار داشت: رسول خدا موارد اعجازی دیگری به جز قرآن کریم با زبان فصیح و بلیغ  داشتند و از جمله آن ها می توان به اخلاق نیکو، رفتار، سبک زندگی و ارتباط  ایشان با مردم اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی  بیان کرد: اسلام دین اعتدال، مخالف با افراط و تفریط و دارای تولی و تبری است و رحمت محض نبوده و بحث های سکولاری و جدایی دین از سیاست در آن معنایی ندارد.

امام جمعه کرج اضافه کرد: به فرموده خداوند متعال، تمام انبیای الهی باید مردم را به توحید دعوت کرده و آنان را از پیروی طاغوتیان منصرف می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به آیه ۱۹۸ سوره اعراف در قرآن کریم، گفت: خداوند متعال خطاب به پیامبر فرمود، به هر زبانی که آن ها را پند داده و متذکر می شوی گوش نمی کنند زیرا قلب آن ها بسته است، تو آن ها را می بینی، آن ها نیز به تو نگاه می کنند اما حقیقتت را درک نمی کنند، گناه سبب ایجاد حجاب بر چشم و مشاهده نکردن حقایق عالم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی با بیان آیه ۴۵ سوره اسراء، اظهار داشت: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر می فرماید، زمانی که تو قرآن می خوانی خداوند میان تو و کسانی که ایمان به آخرت ندارند حجاب قرار داده است.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: اگر انسان با پرهیز از گناه، به فطرت پاک اولیه خود باز گردد، نورانیتی او را فرا خواهد گرفت که سبب کنار رفتن حجاب، درک حقیقت پیامبر اکرم(ص) و فهم مفاهیم قرآن کریم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر این نکته که حیات، علم و قدرت خدا عین ذاتش است، گفت: حیات، علم و قدرت پروردگار ذاتی است و قابل تفکیک نیست، خداوند حی و قیوم بوده و تمامی آفریده ها و حیات آنان در مقابل رب هیچ و بدون جان هستند.

امام جمعه کرج اضافه کرد: انسان مالک هیچ چیز نیست، تمامی نعمت های خداوند متعال امانت هستند و آدمی اختیاری بر مرگ و زندگی خود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص)  موحد حقیقی و غرق در توحید بود، تمامی عالم را جنود خدا می دانست، در هیچ حالی خوف نداشت و معاد را که به معنی بازگشت به توحید است باور داشت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه گفت: مرگ به انسان ها بسیار نزدیک است و پیامبر اکرم(ص) تاکید داشتند که در زندگی برای پرهیز از گناه به یاد آن باشید.

گفتنی است مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر از چهارشنبه ۲۴ آبان ماه، به مدت چهار شب، هم‌زمان با اقامه نماز مغرب و عشاء و با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در مصلای برگ کرج برگزار می‌ شود./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات