۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۳۸۵۳۰
آیت الله توکل:

حضور در دستگاه امام حسین از دوران کودکی، دین انسان را در جوانی حفظ می کند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانی که از دوران کودکی در جلسات امام حسین(ع) حضور داشته باشد همچون ساختمانی که از پایه قوی است و در شرایط زلزله کمتر تخریب می شود، دینش را بهتر از دیگران حفظ می کند.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید رحیم توکل شب گذشته در سخنرانی که در خیمه حسینی واقع در خیابان فروغی اصفهان در بین هیأت دانش آموزی وصال یار برگزار شد، گفت: جوانان برای رفع موانع علمی باید از خداوند استعانت بطلبند.

وی در ابتدا با توصیه کردن جوانان به خواندن نماز، در تبیین اهمیت نماز افزود: انسانی که در امر نماز سستی می ورزد یقیناً از لحاظ معرفتی به جایگاهی نمی رسد؛ نماز می تواند راهشگای بسیاری از موانع علمی باشد.

آیت الله توکل خاطرنشان کرد: ابوعلی سینا یکی از نوابغ تاریخ بشری است که در تمام علوم نابغه بود، خودش می گوید در علوم مختلف تنها سه روز شاگرد بودم و روز چهارم استادِ استادم می شدم تا جایی که می توانستم به استادم در رابطه با رشته علمی که خودش من را آموزش داده بود، آموزش دهم، ابوعلی سینا می گوید بعد از این که در علوم دینی ورود پیدا کردم گاهاً برای درک یک مسأله چهل مرتبه روی آن تفکر می کردم ولی با این وضعیت گاهی جواب را نمی یافتم و با خواندن دو رکعت نماز و استعانت از خداوند پاسخ آن شبهه علمی را می یافتم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از وضعیت جوانانی که با رفتن به دانشگاه تدینشان را فراموش می کند، اذعان کرد: عناوین دنیوی انسان ساز نیست بلکه تنها می تواند جایگاهی در بین مردم برای انسان ایجاد کند؛ تلاش و مجاهدت کردن در راستای کسب علوم لازم است ولی در حالتی این علم کسب شده با تدین توأم شود چرا که علم منهای تدین بمب اتم می شود و بر سر مردم بی پناه ریخته می شود و در چندین ثانیه چند صد هزار نفر را مستقیماً به خاک یکسان خواهد کرد.

وی با بیان این که در کنار علم آموزی در حد اعلا لازم است متدین باشیم تا به مملکت و مردم خیانت نکنیم، افزود: علم منهای تدین منجر به ساخت بمب های مختلفی از جمله بمب هیدروژنی و بمب نیتروژنی شده است، بمب هیدروژنی قدرت تخریب بیشتری نسبت به بمب اتم دارد و بمب نیتروژنی بدون این که مکانی را تخریب کند با مصرف لحظه ای اکسیژن محیط عامل خفگی برای افرادی می شود که در معرض بمب هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: سرباز امام زمان(عج) در کنار تخصص داشتن، متعهد نیز هست؛ انسان متدینی که تخصص ندارد فرد خوبی است ولی سرباز امام زمان(عج) نخواهد شد.

وی در پایان با تشویق جوانان به حضور در جلسات عزاداری تبیین کرد: جوانی که از دوران کودکی در جلسات امام حسین(ع) حضور داشته باشد همچون ساختمانی که از پایه قوی است و شرایط زلزله کمتر تخریب می شود، دینش را بهتر از دیگران حفظ می کند./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات