۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۳۸۵۲۶
آیت الله سلیمانی:

دلدادگی به اهل بیت در اهل سنت موج می‌زند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دانشگاه انسان‌پروری دانست و گفت: هیچ دانشگاهی نمی‌تواند مانند عاشورا درس بدهد؛ درس های جریان عاشورا، امروزه سبب نجات ما شده است.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، شب گذشته در چهارمین همایش ملی «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» که در سالن اجتماعات ولی امر زاهدان برگزار شد گفت: عاشورا از نگاه همگان، کلاسی زیبا و فشرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عاشورا تاریخی به گستردگی تمام حوادث عالم است، ادامه داد: عاشورا توانسته است در تربیت انسان نقش مهمی داشته باشد.

امام جمعه زاهدان عاشورا را دانشگاه انسان‌پروری دانست و خاطرنشان کرد: هیچ دانشگاهی نمی‌تواند مانند عاشورا درس بدهد؛ درس های جریان عاشورا، امروزه سبب نجات ما شده است.

وی افزود: عاشورا صحنه عشق و عاشقی است و از نگاه نقاشان یک تابلوی بسیار زیبا است که طفل شش ماهه یکی از تابلوهای زیبا است.

وی با تأکید بر اینکه امت پیامبر برترین امت هستند اظهار داشت: تمام عالمان شیعه و سنی بر این باور هستند که امام حسین(ع) قصه و سرنوشت خود را می دانست.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: دلدادگی به اهل بیت در وجود مجموعه اهل سنت موج می‌زند و مخصوص علما نیست.

وی در پایان گفت: محبت به امام حسین یعنی محبت به پیامبر و محبت به پیامبر به معنای محبت به خدا است؛ زمانی که ما به خداوند محبت داشته باشیم ورود ما به بهشت الزامی می‌شود./831/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات