۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۳۸۵۱۷
حجت الاسلام والمسلمین اخوان:

صدقه دادن به فقرا از مصادیق صبر است

مفسر قرآن کریم بخشش به فقرا و ضعفا را به طوری که منتی در آن وجود نداشته باشد از مصادیق صبر برشمرد و گفت: در قیامت منازلی وجود دارد که تنها با صدقه دادن به فقیر انسان می‌تواند از آنان عبور کند.
آیت الله اخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اخوان مفسر قرآن کریم، پنجشنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه سوم صفر در مسجد شهید بهشتی(ره) برگزار شد، گفت: انسان باید در طول زندگی‌اش در برابر سختی‌ها و مشکلات مقاومت و ایستادگی داشته باشد.

وی افزود: از اموری که شارع مقدس به آن اشاره دارد آن است که تا جایی که می‌تواند خود را به سختی افکند و خود را به سختی عادت دهد. طبق صریح روایات؛ انسان باید با سختی خودش را امتحان کند؛ در جای دیگر امیرمومنان علی(ع) به فرزندش می‌فرماید: ای فرزندم خودت را با صبر تقویت کن.

حجت الاسلام والمسلمین اخوان ادامه داد: انسانی که خودش را با مشکلات وفق نداده باشد با کمترین مشکل ایمان خودش را از دست می‌دهد اما سفارش شده که افراد، کسانی را که تحت تکفل دارند در رفاه کامل قرار دهند.

مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه انسان باید به گونه‌ای زندگی کند تا در قیامت نزد خداوند سربلند باشد، گفت: انسان نباید به خودش خوش بگذراند امیرمومنان علی(ع) فرمودند: در امور خیر سرعت بگیرید اما اگر برای دنیا بود امروز هم نشد شتاب نکنید.

این استاد حوزه علمیه درخصوص اینکه انسان باید در اصلاح امور و زندگی دیگران کوشا باشد، عنوان کرد: انسان اگر تلاش کند یک زمین خورده‌ای را بلند کند کار بسیار عظیمی انجام داده چرا که خداوند کریم است و کریمان را دوست دارد.

این خطیب مشهور بخشش به فقرا و ضعفا را به طوری که منتی در آن وجود نداشته باشد از مصادیق صبر برشمرد و گفت: انسان هنگام صدقه دادن نباید به طرف مقابل منت بگذارد چرا که اجر آن ثواب باطل می‌شود. انسان پس از مرگ با منازلی رو به رو خواهد شد که تنها با صدقه به فقرا می‌تواند از آن عبور کند./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات