۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۵۱۳
حجت الاسلام عالی:

زیارت جامعه کبیره حد نهایت معرفت بشر نسبت به معصومان است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که زیارت جامعه کبیره حد نهایت معرفت بشری نسبت به وجود مبارک معصومان است، گفت: معرفت معصوم به معصوم چیزی فراتر از زیارت جامعه کبیره است اما این زیارت برای شناخت معصوم در حد انسان عادی با ارزش و مهم است.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی مبلغ و پژوهشگر دینی امشب در حسینیه ثارالله ارومیه با بیان اینکه خلقت عالم به برکت وجود نبی مکرم اسلام و معصومان است، اظهار داشت: هدف الهی از خلقت تحقق حق بندگی در عالم است.

وی ادامه داد: خداوند متعال عالم را برای پیامبر اکرم(ص) خلق کرد، خداوند متعال عالم را برای فساد و خون ریزی خلق نکرد، این لغو و بی حکمت است که خداوند عالم را برای خون ریزی و فساد خلق کند، این عالم برای حق بندگی و بندگی کامل خلق شد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی خاطرنشان کرد: حق بندگی خداوند از سوی کسی ممکن است که معرفتی کامل به خداوند داشته باشد و جز نبی مکرم اسلام(ص) کسی نیست که چنین معرفتی نسبت به ذات الهی داشته باشد و معصومان نیز همان جان و نور پیامبر را دارند.

وی با بیان اینکه ما باید از چهارده معصوم پیروی کنیم تا در مسیر هدف خلقت قرار بگیریم، افزود: ما باید خود را به معصومان بسپاریم و خود را قوا و جوارح عمل خیر برای موجودات برتر قرار دهیم که در حقیقت قرار گرفتن در مسیر هدف خلقت است.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه روح دین داری و بندگی را تسلیم بودن در برابر اراده و خواست الهی دانست و ابراز داشت: همان طور که وجود ما به برکت معصومان است باید بندگی ما نیز با چهارده معصوم باشد و تسلیم ولایت باشیم.

وی ادامه داد: صراط و مسیر حق تنها یکی است و آن خود معصوم است و عمل و گفتار او همان مسیر صحیح است، محور و معیار قرآن و اهل بیت(ع) است و باید همه چیز را با این معیار بسنجیم و مسیر صحیح را با اهل بیت(ع) بشناسیم.

این مبلغ و پژوهشگر دینی بابیان اینکه اگر خود را به اهل بیت(ع) و نبی مکرم اسلام(ص) بسپاریم صفات این بزرگواران نیز در ما متجلی خواهد شد، تصریح کرد: شیطان تسلیم امر الهی نشد و بر انسان کامل خضوع نکرد و از این رو از درگاه الهی ترد شد، ما باید از انسان کامل یعنی معصومان پیروی کنیم تا در مسیر الهی قرار گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره حد نهایت معرفت بشری نسبت به وجود مبارک معصومان است، ادامه داد: معرفت معصوم به معصوم چیزی فراتر از زیارت جامعه کبیره است اما این زیارت برای شناخت معصوم در حد انسان عادی با ارزش و مهم است.

وی با بیان اینکه دست ولایی اهل بیت(ع) چهار اثر در انسان دارد، افزود: پاکی ذات انسان، طهارت روح، رشد و بخشش گناهان چهار اثر ولایت اهل بیت(ع) در انسان است که شرط آن صلوات بر پیامبر و آل پیامبر است./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات