۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۳۸۵۰۷
مدیرکل اوقاف هرمزگان:

دشمن درصدد کمرنگ کردن جایگاه شهدا است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با تاکید بر حفظ و تقویت جایگاه شهدا در جامعه، گفت: دشمن درصدد کمرنگ کردن جایگاه شهدا است.
حجت الاسلام گرایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان عصر امروز در حاشیه آیین غبارروبی قبور مطهر شهدای بندرعباس، امنیت حاکم در کشور را مدیون خون پاک شهدا دانست و گفت: کمترین قدرشناسی از مقام شامخ شهدا، به یاد آن بزرگواران بودن، یادآوری جانفشانی های آنان و احترام به خانواده هایشان است.

وی در ابتدای این آیین که در نخستین روز از هفته وقف برگزار شد افزود: ما هم به شهدا و هم به واقفین مدیونیم، بنابراین باید در دهه وقف، واقفان را به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تصریح کرد: به فرموده امام راحل، بزرگداشت یاد شهدا کمتر از ثواب شهدا نیست، بنابراین باید در جامعه کنونی با توجه به تلاش دشمن در کمرنگ کردن ارزش و جایگاه شهدا، در حفظ و صیانت از مقام شامخ شهدا بکوشیم.

حجت الاسلام گرایلی بیان داشت: در هر شرایطی باید یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و رشادت های این والامقامات را برای فرزندان بیان کنیم.

وی گفت: شهدا با نثار جان خود، عزت، سربلندی، امنیت و آرامش را به ما و کشور هدیه کردند که باید قدردان این نعمات باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بیان داشت: در طول 400 سال 28 جنگ به وقع پیوسته که در هر یک از این جنگ ها، بیشاز نیمی از خاک مملکت از دست رفت، تنها جنگی که حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیفتاد و با افتخار سرمان بالاست، جنگ تحمیلی 8 سال دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام گرایلی، امنیت حاکم در کشور ایران اسلامی که به برکت خون شهدا محقق شده را در منطقه و دنیا بی نظیر خواند.

شهدا، مصداق بارز انفاق نفس و جان هستند

حجت الاسلام اکبری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم گفت: وقف از انفاق است و قرآن به طور مکرر از آن یاد کرده است، شهدا مصداق بارز انفاق نفس و جان هستند که در آیه ای از قرآن کریم بیان شده است.

وی افزود: کارکان اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در نخستین روز از هفته وقف، با حضور در گلزار شهدا، ضمن تجدید میثاق با این والامقامان، از این بزرگواران برای تحقق اهداف مدنظر استعانت می جویند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص عملکرد سازمان اوقاف در کشور تصریح کرد: به فرموده معظم له، سازمان اوقاف به یکی از سازمان های مفتخر تبدیل شده و افتخاراتی را در جامعه رقم زده است.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به اینکه کارکرد وقف در حوزه های مختلف توسعه یافته است، تاکید کرد: این اداره کل در حوزه های ازدواج، درو درمان، علم وفناوری و ... توفیقاتی داشته است./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات