۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۳۸۵۰۳
تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل:

زندگی زاهدانه توأم با اخلاص ویژگی مرحوم آیت الله فاضل بود

تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل زندگی زاهدانه توأم با اخلاص را ویژگی مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی عنوان کرد و گفت: آیت الله فاضل شخصیت خودساخته انقلابی و عالمی فقیه بود که خود را فدای خدمت به دین و جامعه اسلامی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر محمدی، تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل شامگاه امروز در جمع اساتید و طلاب این مدرسه با گرامیداشت سالروز ارتحال آیت الله فاضل استرآبادی، گفت: از ویژگی های برجسته آیت الله فاضل این بود که یک عالم عامل به تمام معنا بود و در اجرای دستورات دین از هیچ کسی باکی نداشت.

وی افزود: اخلاص در زندگی مرحوم آیت الله فاضل مشهود بود و ایشان بی ریا و بدون هیچ نگاه مادی و دنیایی سعی به خدمت به اسلام و جامعه اسلامی داشت.

تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل زندگی زاهدانه را از شاخص های بارز زندگی مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی عنوان کرد و اظهار داشت: آیت الله فاضل از جوانی تا پایان عمر خود زندگی ساده، بی آلایش و زاهدانه ای داشت و با این نوع سبک زندگی خو گرفته بود.

وی با بیان این که نمونه و جایگزینی برای مرحوم آیت الله فاضل نمی شناسم، خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل شخصیت خودساخته انقلابی و عالم و فقیهی بود که در هر لحظه زندگی خود سعی بر افرایش آگاهی های دینی و تلاش مجاهدانه علمی و خدمت به مردم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) در خصوص جایگاه عالمان دینی، تاکید کرد: خلأ وجود مرحوم آیت الله فاضل با گذشت یک سال از ارتحال آن مرحوم احساس می شود و این رخنه به راحتی در جامعه ما قابل پر شدن نیست.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله فاضل عالمی بود که همواره در کنار مردم قرار داشت و تمام زندگی خود را در کنار تربیت شاگردان و طلاب، وقف خدمت به مردم و حل مشکلات آن ها کرده بود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که تعلقات مادی در دنیا برای مرحوم آیت الله فاضل هیچ اهمیتی نداشت، گفت: آیت الله فاضل تمام اموال خود را برای ساخت و تجهیز مدرسه بزرگی مانند فیضیه مازندران صرف کرد و با تربیت هزاران طلبه فاضل و برجسته از خود یادگاری بزرگ و ارزشمندی بر جای گذاشت.

وی افزود: آیت الله فاضل همواره در خط و مسیر ولایت و انقلاب قرار داشت و با تقدیم فرزند خود در ایام دفاع مقدس در راه انقلاب اسلامی، همواره به ولایت و امام و رهبری عشق می ورزید./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات