۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۳۸۴۹۸
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

مسائل و حوادث تاریخی باید مایه عبرت انسان ها باشد

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث تاریخی صدر اسلام و زمان امیرمؤمنان تأکید کرد: مسائل و حوادث تاریخی باید مایه عبرت انسان ها باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: از روایات استفاده می شود که رحلت پیامبر به صورت طبیعی نبوده است و تحت عنوان دوا، زهری را به حضرت دادند و ایشان را شهید کردند.

وی افزود: اگر موت انسان یک موت دفعی همانند حادثه زلزله باشد و وصیت نکند می توان پذیرفت اما آیا می شود پیامبر اسلام که دلسوز امت هستند و برای هدایت آن ها تلاش می کردند و به صورت دفعی فوت نکردند وصیت نکرده باشند؟

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که پیامبر اسلام قبل از رحلت این خبر را داده بودند، اظهار داشت: حجره ای که پیامبر اسلام در آن دفن شدند خانه حضرت زهرا(س) بوده است و تمام کارهای کفن و دفن ایشان را امیرمؤمنان انجام دادند.

وی ادامه داد: قبل از رحلت پیامبر، جزئی ترین مسائل از ایشان سؤال شد و غیر ممکن است پیامبر مسلمانان را بدون سرپرست رها کرده باشد، رسول اکرم(ص) در غدیر خم تنها اعلام ولایت برای امیرمؤمنان نکردند بلکه از مردم بیعت گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ابراز داشت: پیامبر اسلام قبل از رحلت می خواستند آنچه را که در غدیر بیان فرمودند مکتوب کنند تا در تاریخ بماند اما به پیامبر جسارت شد، متأسفانه برخی کتاب های تاریخی برای این که عده ای را مبرا کنند حقایق را بیان نکردند.

وی عنوان کرد: قرآن می فرماید که انسان نباید صدای خود را در برابر پیامبر بلند نکند که اعمال را از بین می برد و مساوی با کفر است اما می بینیم که در آن لحظه کسی به پیامبر اهانت کرد، این مسائل و حوادث تاریخی باید مورد توجه و عبرت انسان باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از این مسائل معلوم می شود که توطئه ای از قبل تعیین شده وجود داشته تا نگذارند امیرمؤمنان بعد از پیامبر مقام را در دست بگیرند چرا که می دانستند نمی توانستند به آرزوهای خود برسند؛ اگر به این نتیجه می رسیدند که برای قدرت رسالت را هم انکار کنند این کار را انجام می دادند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات