۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۳۸۴۷۴
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی:

رسانه ها نقش موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی بر عهده دارند

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه رسانه ها نقش موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی بر عهده دارند، گفت: صداوسیما باید با تولید برنامه های فرهنگی، مردم را با کتاب آشتی دهد.
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی فرخی مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی و نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه رسانه ها نقش موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی بر عهده دارند، گفت: صداوسیما باید با تولید برنامه های فرهنگی، مردم را با کتاب آشتی داده و سبب افزایش سرانه مطالعه در کشور شود.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور را به دو دسته میانی و اصلی تقسیم کرد و اظهار داشت: عدم وجود عشق، علاقه، انس و ارتباط مردم با دنیای کتاب، عادت نداشتن به صرف وقت برای مطالعه، روی آوردن به سرگرمی های کاذب زندگی، جاذبه های فضای مجازی و تلفن همراه که بیشترین زمان را از جوانان گرفته و فکر و ذهن جوانان را به خود مشغول کرده است از عوامل میانی کاهش سرانه مطالعه در کشور هستند.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی ادامه داد: عملکرد ضعیف خانواده ها و نهادهای آموزشی و فرهنگی به ویژه صداوسیما، از عوامل اصلی کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور هستند.

حجت الاسلام فرخی افزود: صداوسیما باید با استفاده از پتانسیل های موجود و مطالعات جامع جایگاه، ارزش و ثمرات مطالعه را به جامعه معرفی کند.

وی ادامه داد: صداوسیما باید به عنوان بزرگترین مرکزی که قادر به آگاهی بخشی به مردم است، اطلاعات آنان را افزایش داده و در سراسر کشور همانند دانشگاهی برای تعلیم باشد.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه گفت: صداوسیما باید با ساخت فیلم ها و سریال های کارشناسی شده و رعایت ظرافت های روانشناسی آحاد مردم را به سوی ترویج فرهنگ کتابخوانی سوق دهد.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه کتاب ها باید برای مخاطبان خود جذاب باشند، گفت: داشتن محتوا، جذابیت در سبک بیان، ارائه راه حل برای حل مشکلات جامعه و همخوانی با نیازهای واقعی مردم و جوانان از مؤلفه های یک کتاب خوب است.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی اضافه کرد: قیمت کتاب در حال حاضر گران بوده و تعداد کتابخانه های موجود کشور پایین تر از حد نصاب جهانی است.

حجت الاسلام فرخی با اشاره به این نکته که امروزه باید به دنبال دلایل عدم علاقه جوانان به خواندن کتاب باشیم، بیان کرد: قطعا خلأهایی در بخش های آموزشی و فرهنگی جامعه وجود دارد که جوان امروز در خود احساس نیاز به مطالعه نمی کند و باید بررسی شود./842/ت302/ب1

ارسال نظرات