۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۳۸۴۷۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

کشورهای اسلامی نگذارند غربی ها هر روز به بهانه ای بر آنها بتازند

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که مسلمانان نباید بگذارند دشمنان هر روز به هر بهانه ای بر آنها بتازند و برایشان تعیین و تکلیف کنند، گفت: امت اسلامی با وحدت می توانند دستان پلید سلطه گران را از کشورهای خود قطع کنند و اجازه دخالت و توطئه گری به آنها ندهند.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مدیران و مسؤولان شهرستان قائمشهر با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، پیامبر گرامی اسلامی الگویی ارزشمند در همه مسائل معرفی کرد و گفت: امروز باید سیره آن حضرت در همه امور الگوی جامعه ما قرار گیرد.

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از اخلاق نبوی است، افزود: فاصله گرفتن از سیره نبوی اثرات نامطلوبی را در جامعه اسلامی در پی داشته که امروز نتیجه آن را مشاهده می کنیم.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام آغازگر فصلی نو در فرهنگ جهانی بودند، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام در شرایطی به تبلیغ دین خدا پرداخت که جامعه آن دوران در جاهلیت محض به سر می برد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام با تلاش های خود غبار جهل را از پیکره جاهلیت عرب آن دوران زدودند، خاطرنشان کرد: کلام حضرت محمد(ص) قبله گاه توحید است و ایشان در تاریکی جهل عرب روشنایی را به ملت آن دوران مژده داده بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام مردم آن دوران نسبت به عهدی که با پیامبر گرامی اسلام بسته بودند پایبند نبودند، تصریح کرد: همان بدعهدی عامل بسیاری از بحران ها و مشکلات جامعه اسلامی شد که دامنه آن هنوز نیز این کشورها ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که کشورهای اسلامی راهی جز وحدت و همبستگی ندارند، خاطرنشان کرد: راه رسیدن به سعادت و رستگاری بهره گیری صحیح از سیره عملی پیامبر رحمت و خوبی ها است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که امروز امت اسلامی از رنج ها و مشکلات پیش آمده در این کشورها خسته شده اند، تصریح کرد: راه صحیح حل این بحران ها و مشکلات چند زدن به ریسمان الهی بوده که همان وحدت و همبستگی در سایه احکام الهی و معارف اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امروز دین در خطر هجمه ها و توطئه های سنگین دشمنان قرار گرفته است، تصریح کرد: باید با وحدت و همبستگی امت اسلامی خطر توطئه و نفاق را از جامعه اسلامی دور کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تفرقه راه نفوذ دشمنان به ممالک اسلامی را باز می کند، خاطرنشان کرد: اگر امروز خارجی ها در کشورهای اسلامی جولان می دهند و جنگ و خونریزی ایجاد کرده اند به دلیل عدم وحدت امت اسلامی است.

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که سیره پیامبر گرامی اسلام بر مبنای وحدت و همبستگی شکل گرفته است، تصریح کرد: امت اسلامی باید همه اختلاف ها و حاشیه ها را از خود دور کند و تنها در مسیر وحدت قرار گیرند، چون راه پیشرفت جوامع اسلامی تنها همبستگی اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی به اجتماع عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و آن را نمادی از وحدت امت اسلامی در مسیر کربلای معلی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید همین وحدت درونی را برای همیشه حفظ کنند تا دشمنان فکر توطئه به کشورهای اسلامی را از سر خود بیرون کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در هیچ جای جهان چنین اجتماع عظیمی تاکنون دیده نشده است، افزود: شیعه و سنی در کنار مسیر طولانی نجف تا کربلا با عشق و علاقه پیمودند تا به مقصد نهایی که زیارت بارگاه سیدالشهدا است رسیدند.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که دشمنان همواره از وحدت و همبستگی امت اسلامی هراسان بوده اند، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام همواره بر وحدت امت خود تأکید داشته و امروز نیز راه سعادت همان مسیری که نبی مکرم اسلام برای امت خود تعیین کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که مسلمانان نباید بگذارند دشمنان هر روز به هر بهانه ای بر آنها بتازند و برایشان تعیین و تکلیف کنند، خاطرنشان کرد: امت اسلامی با وحدت و همبستگی می توانند دستان پلید و شیطانی سلطه گران را از کشورهای خود قطع کنند و اجازه دخالت و توطئه گری به آنها ندهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه امروز وضعیت کشورهای اسلامی منطقه بحرانی است، تصریح کرد: در سایه جنایت های گروه های تکفیری مورد حمایت آمریکا، صهیونیست ها و عربستان جنایت کار، امروز سوریه، عراق، افغانستان و یمن در وضعیت بسیار نابسامانی به سر می برند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که علمای اسلام باید به خود بیایند و در برابر این مسائل موضع گیری شفافی کنند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی وظیفه علمای اسلام برای تقویت وحدت و همبستگی میان امت اسلامی بسیار ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسؤولان در انجام وظایف قانونی خود تلاش کنند، تصریح کرد: عمر مسؤولیت ها در کشور کوتاه است و نباید این فرصت های کوتاه صرف مسائل حاشیه ای و غیر ضروری شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز وظیفه مسؤولان رسیدگی به امور مردم و تأمین نیازمندی های آنها است، گفت: مدیران باید از همه ظرفیت های قانونی که در اختیار دارند جهت حل مشکلات مردم گام بردارند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات