۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۳۸۴۶۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

آیت الله مدنی از نزدیک در جریان آزادسازی سوسنگرد قرار داشت

امام جمعه تبریز گفت: یکی از نکات برجسته عملیات آزادسازی سوسنگرد حضور و پیگیری شهید محراب آیت الله مدنی بود که امور را از نزدیک پیگیری می‌کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش فاتحان سوسنگرد که در تالار وحدت تبریز برگزار شد، با اشاره به وضعیت نیروهای مسلح و مردمی کشور در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: ایران در شرایطی وارد جنگی تحمیلی از سوی دشمنان شد که به تازگی انقلاب مردمی‌اش به پیروزی رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب پس از ترورهای کور و توطئه های سیاسی، وقتی دیدند نمی‌توانند عزم و اراده ملت ایران در پشتیبانی از ولایت فقیه و نظام اسلامی را از بین ببرند، جنگی هشت ساله علیه ایران اسلامی تحمیل کردند که بعدها خود برای خروج از این توطئه به دنبال راهکارهای سیاسی بودند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که حتی یک وجب از خاک کشور در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به دست متجاوزان بعثی نیفتاد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برکات وحدت نیروهای مسلح کشور آزادی سوسنگرد بود، باید دانست که سوسنگرد کلید فتح خوزستان بود، اگر سوسنگرد سقوط می کرد، درپی آن اهواز و خوزستان نیز سقوط می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: یکی از نکات برجسته عملیات آزادسازی سوسنگرد؛ حضور و پیگیری شهید محراب آیت الله مدنی بود که امور را از نزدیک پیگیری می‌کرد ضمن این‌که مقام معظم رهبری نیز به عنوان نماینده امام راحل در شورای عالی دفاع انقلاب و شهید چمران به عنوان فرمانده جنگ های نامنظم در جریان این عملیات مهم تاریخی بودند.

رییس سابق عقیدتی سیاسی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: اگر سوسنگرد آزاد نمی‌شد؛ وضعیت جنگ تحمیلی در آن برهه کاملا تغییر می‌کرد؛ امام خمینی در دو جا از کلمه "باید" استفاده کردند، یکی حصر آبادان و دیگری آزادسازی سوسنگرد بود، اما در سوسنگرد گفتند این شهر تا فردا باید آزاد شود.

وی وحدت نیروهای حاضر در عملیات شکست حصر سوسنگرد به ویژه نقش لشکر همیشه پیروز عاشورا در آن برهه از تاریخ را بسیار ارزشمند دانست و گفت: وحدت و همدلی سپاه آذربایجان در کنار ارتش، لشکر ۹۲ زرهی خوزستان، جهاد سازندگی، نیروهای عشایر منطقه و حتی نیروهای ژاندارمری وقت برای آزادی سوسنگرد بی نظیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در پایان با تأکید بر حفظ و حراست از فرهنگ سراسر غرور، عزت و افتخار دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه، دوقطبی و بدبینی در ایران اسلامی هستند، بایستی همگان در راستای ارتقای امید و وحدت حداکثری حرکت کنیم./935/پ202/ب1

ارسال نظرات