۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۳۸۴۶۲
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اراک:

مهم ترین تاثیر مطالعه، کاهش آسیب های اجتماعی است

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: مهم ترین تاثیر مطالعه، افزایش آگاهی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک

حجت الاسلام سید احمد میرمهدی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: مهم ترین تاثیر مطالعه، افزایش آگاهی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک با بیان اینکه آموزش و پرورش در جهت نهادینه شدن فرهنگ مطالعه  برنامه هایی را در اولویت های خود نگنجانده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید از دوره ابتدایی، کودکان را با کتب گوناگون و کمک آموزشی آشنا کند تا در نتیجه فرهنگ مطالعه در کشور نهادینه شود.  

حجت الاسلام میرمهدی ادامه داد: کتاب های لازم و مورد نیاز اقشار مختلف جامعه، تالیف نشده است و کشور در این بخش نیز ضعف هایی دارد که باید با برنامه ریزی و تلاش مسؤولان رفع شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به این نکته که امروزه برخی از سرگرمی ها، بازی های موبایل و کامپیوتر به شکل افراطی گسترش یافته اند، بیان کرد: اکنون سرگرمی ها جایگاه کتاب را تصاحب کرده اند و مردم و جوانان توجه بیشتری به این مسائل دارند.

حجت الاسلام میرمهدی اضافه کرد: متاسفانه در جامعه کنونی متصدیان و متولیانی برای برنامه ریزی و حمایت از پژوهشگران و محققان و تشویق آنان برای نوشتن کتاب در زمینه های مختلف وجود ندارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک با بیان عدم وجود مؤسساتی که به فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سطح فرهنگی در کشور کمک می کنند، گفت: مؤسسات آموزشی قادر به پیشگیری از بیماری های روحی و جسمی در سطح جامعه خواهند بود، که باید با حمایت های دولت و مردم ایجاد شوند.

حجت الاسلام میرمهدی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) که اگر کسی دو روز از عمرش مساوی باشد ضرر کرده است، اظهار داشت: مردم جامعه اسلامی باید با داشتن هدف و برنامه زندگی و بهره مندی از آموزش های لازم روز به روز بیشتر از گذشته پیشرفت کنند.

وی افزود: دولت موظف است با تشکیل کارگروه هایی، نیازهای روز جامعه را بررسی کرده و به مراکز پژوهشی ارائه دهد، این امر جوانان و دانشجویان را وادار به مطالعه کرده و سبب ایجاد شغل خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک با تاکید بر اینکه باید در تمامی زمینه ها از مردم سوال پرسیده شود، گفت: پرسیدن سوال از مردم، آن ها را نسبت به خلا و فقدان اطلاعاتی موجود هوشیار می کند و سبب تشویق آنان به مطالعه برای یافتن پاسخ پرسش ها خواهد شد./842/ت302/ب1

ارسال نظرات