۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۳۸۴۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

ترویج فرهنگ وقف سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: وقف جزء جدانشدنی برنامه های اسلامی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بعد از ظهر امروز همزمان با هفته وقف در نشست با معاونین و کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در اراک، بیان کرد: فرهنگ وقف برخوردار از یک مبنای اصیل اعتقادی اسلامی است و ریشه در امور قرآنی و روایی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: وقف جزء جدانشدنی برنامه های اسلامی است و این موضوع یک مبحث مبنایی است و با مباحث عرفی عادی تفاوت دارد.

حجت الاسلام  قربانپور ادامه داد: وقف دارای آثار اجتماعی بسیار بی شماری است و امروزه نیازمند آن هستیم که خیرانی در مسائل مذهبی یا عرفی جامعه وارد شده و موقوفاتی را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: آثار و برکات وقف در حوزه سلامت جامعه، پیشگیری از اعتیاد و امراض اجتماعی، عمران و آبادی مناطق، محله ها و شهرها به جامعه باز خواهد گشت و تمام افراد از منافع آن بهره مند خواهند شد.

حجت الاسلام  قربانپور اولویت امروز وقف را آموزش اجتماعی افکار عمومی دانست و اضافه کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آموزش مفاهیم قرآن، تامین هزینه های زندگی و حوزه های درمان سایر اولویت های وقف در جامعه امروز هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ما نیازمند به مشاورانی هستیم که اولویت در حوزه وقف را مشخص کرده و مردم را به سوی آن ها سوق دهند.

حجت الاسلام  قربانپور  ادامه داد: اعتماد مردم باید به کار وقف بیشتر شده، با نیات عمومی وارد این عرصه خداپسندانه شوند و جریانات اجتماعی را در نظر داشته باشند.

وی افزود: متولیان نیز باید با راهنمایی و مشاوره مردم و احیای فرهنگ وقف، به نیات واقف توجه کرده و مطابق با آن ها عمل کنند.

حجت الاسلام قربانپور با بیان این که با استفاده از وقف عام و خاص می توان در مقابل نفوذ دشمنان ایستادگی کرد، اظهار داشت: وقف خاص در جهت گسترش و توسعه فرهنگ اسلام در مقابل فرهنگ اجانب و نفوذ بازی های رایانه ای و سیاسی و استفاده از موقوفات برای مقابله با آنان است و وقف عام شامل افزایش اقدامات آموزشی و تولیدات فرهنگی می شود.

به گزارش رسا، امسال بیش از ۶۰ وقف جدید در سطح استان مرکزی با نیات مختلف از سوی خیران نیک اندیش ثبت شده است./842/پ202/ب1

ارسال نظرات