۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۳۸۴۲۹
حجت الاسلام شرفخانی خبر داد؛

بررسی مشکلات موقوفات حوزوی در کمیته مشترک حوزه و اوقاف

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: تمام موقوفات و رقبات حوزه های علمیه به صورت مورد به مورد مورد بحث و بررسی قرارگرفته و مشکلات آن ها مشخص شده است که خوشبختانه تاکنون خروجی های خوبی در این زمینه داشتیم.
حجت الاسلام شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در دیدار آیت الله یزدی گفت: یکی از اولویت های سازمان اوقاف بررسی موقوفات حوزه های علمیه است که دوستان اوقاف با همکاری حوزه های علمیه در استان ها حضور پیدا می کنند و به بررسی مسائل و مشکلات آن ها می پردازند.

وی افزود: قبلا جلسات تحت اشراف شورای عالی حوزه های علمیه برگزار می شد اما در دوره آیت الله بوشهری این کار از شورای عالی به مرکز مدیریت حوزه های علمیه واگذار شد، جلسات مشترکی بین حوزه و اوقاف تحت عنوان کمیته موقوفات حوزه های علمیه برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اظهار داشت: در حال حاضر 3 نفر از مجموعه حوزه و از معاونان آیت الله اعرافی و 3 نفر از سازمان اوقاف استان به استان حضور پیدا کرده و مسائل را بررسی می کنند، در این راستا یک دور به تمامی استان ها سفر شده و مرحله دوم کار نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: تمام موقوفات و رقبات حوزه های علمیه به صورت مورد به مورد مورد بحث و بررسی قرارگرفته و مشکلات آن ها مشخص شده است که خوشبختانه تاکنون خروجی های خوبی در این زمینه داشتیم.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که کمیته مشترک حوزه و اوقاف درباره موقوفاتی که در آن تصرف شده بود بحث و اقداماتی انجام دادند، ابراز داشت: در برخی استان ها برخی مکان ها دایر شده که نیت اصلی آن مربوط به حوزه علمیه است که سند آن گرفته شد.

وی عنوان کرد:  خوشبختانه درآمد موقوفات حوزه های علمیه نسبت به قبل بهتر شده است اما با نیاز امروز فاصله بسیاری دارد، کار جدیدی که اوقاف انجام داده این است که اساتید حوزه های استان ها و شهرستان ها دست به دست هم دهند تا موقوفات جدید برای حوزه ایجاد شود و در مدت اخیر هم بیش از 420 موقوفه برای حوزه های علمیه ایجاد شده است./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات