۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۳۸۴۲۶
معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری درس اخلاق در مدارس علمیه استان مرکزی

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی گفت: تمامی مدارس علمیه، ماهانه چهار کلاس اخلاق عمومی با شرکت تمام طلاب داشته و اساتید در ابتدای هر جلسه به بیان مباحث اخلاقی می پردازند.
معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی اوحدی معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی، ظهر امروز در نشست با معاونین حوزه علمیه استان مرکزی دراراک اظهار داشت: برنامه های قرآنی مدارس علمیه در هفت رشته طراحی شده است که شامل دو طرح تلاوت و تفسیر، سه طرح حفظ و دو طرح مفاهیم و تفسیر آیات روایی و تربیتی می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با کلاس های درس اخلاق که هر هفته در تمامی مدارس علمیه استان برگزار می شود، بیان کرد: تمامی مدارس علمیه، ماهانه چهار کلاس اخلاق عمومی با شرکت تمام طلاب داشته و اساتید در ابتدای هر جلسه به بیان مباحث اخلاقی می پردازند.

حجت الاسلام اوحدی ادامه داد: طرح سالانه تلاوت قرآن کریم، پس از نمازهای جماعت صبح، عصر و عشاء با قرائت یک صفحه از قرآن مجید و تفسیر اجمالی آن از سوی اساتید به طور روزانه در مدارس علمیه استان مرکزی برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه شمیم معرفت از طرح های قرآنی است، گفت: روزانه یک آیه از قرآن کریم و روایتی با رویکرد تربیتی اخلاقی و مرتبط با آن، از طرق مختلف به سمع و نظر طلاب می رسد.

حجت الاسلام اوحدی افزود: با اجرای طرح شمیم معرفت، با احتساب تعطیلات بیش از ۳۰۰ آیه و روایت در منظر طلبه ها قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: با طرح سوال از میان آیاتی که در طرح شمیم معرفت مطرح شده و رویکرد اخلاقی تربیتی دارند مسابقه ای برگزار شده و به حافظان این آیات و روایات جوایز ارزنده ای تعلق می گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به طرح تلاوت نور در مساجد، اظهار داشت: طرح تلاوت نور در حوزه، با گستردگی بیشتر و بحث تفسیر قرآن کریم در حال اجرا است.

حجت الاسلام اوحدی در رابطه با برگزاری سه دوره حفظ  قرآن کریم با رویکرد اخلاقی تربیتی برای طلاب، بیان کرد: امکان حفظ قرآن کریم برای طلاب در سه دوره دو، چهار و شش ساله فراهم است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: دوره ای با عنوان ترجمه و بیان مفاهیم قرآن کریم با رویکرد تربیتی و اخلاقی برای تمامی علاقمندان به انس و الفت با این کتاب آسمانی در مدارس علمیه استان مرکزی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام اوحدی در ادامه گفت: دوره تربیت مروج زبان تفسیر از دیگر برنامه های مدارس علمیه استان مرکزی است که طلاب را در انتقال صحیح تفاسیر بزرگان دین برای مخاطبان مسلط می کند./842/پ202/ب1

ارسال نظرات