۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۳۸۴۲۳
مدیر حوزه علمیه هرمزگان:

مشکلات مبلغان در روستاها باید بررسی و پیگیری شود

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با بیان این که مشکلات و تنگناهای روحانیان در روستاها باید بررسی و پیگیری شود، گفت: مبلغان به عنوان سربازان فرهنگی تنها به اجرای فعالیت های فرهنگی نپردازند بلکه باید خود را غمخوار مردم بدانند.
حجت الاسلام مختاری حجت الاسلام مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام روح الله مختاری مدیر حوزه علمیه هرمزگان امروز در نشست شورای معاونین تبلیغ استان هرمزگان که با حضور اعضای این شورا در دفتر وی برگزار شد گفت: حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دو نهاد تاثیرگذار در توسعه و ترویج فرهنگ دینی با هدفی واحد و آرمانی مشترک، با تعامل و هم افزایی سازنده، رسالت مهم خود را به انجام می رسانند.

وی در ادامه، فعالیت در راستای رشد و توسعه فرهنگ دینی و ترویج آموزه های قرآنی را افتخاری بس بزرگ دانست و افزود: کارکنان تبلیغات اسلامی و همچنین روحانیان باید به این رسالت بزرگ که خداوند بر دوش آنان نهاده افتخار کنند و تمام تلاش خود در راستای انجام این رسالت به بهترین نحو به کار گیرند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان تصریح کرد: بنا به روایتی در روز قیامت، عده ای را با عظمت ویژه ای وارد صحرای محشر می کنند، وقتی از عظمت آنان می پرسند در جواب می گویند اینان کفیل ایتام آل محمد(ص) هستند، اینان علمایی هستند که در دوران غیبت امام زمان (عج) امت رااداره کردند و اجازه ندادند که شیعیان ما بی سرپرست بمانند؛ این بیانگر اهمیت و جایگاه مبلغان در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: در حال حاضر، این رسالت بزرگ در زمان غیبت امام عصر(عج) بر دوش علماء و مبلغانی است که در خط مقدم جهاد فرهنگی، دفاع از کیان تشیع و نشر معارف ناب الهی هستند و باید قدردان این نعمت الهی باشند.

وی همچنین اضافه کرد: باید تمام همت خود را بر حوزه های علمیه معطوف کنیم چراکه تبلیغ، خروجی این مراکز دینی در سطح اجتماع است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان، مبلغان و روحانیان در روستاها و دیگر مراکز را به عنوان نماد خروج حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: رسالت مهم تبلیغ در عرصه دین، افزون بر برکات و آثار خوب، نیازمند مراقبت است.

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر نظارت دقیق بر عملکرد مبلغان در محل تبلیغ گفت: جدای از نظارت بر فعالیت های تبلیغی مبلغان در روستاها و دیگر مراکز، رسیدگی به امورات معیشتی و همچنین مراقبت های فرهنگی، اخلاقی و سیاسی مبلغان و خانواده های آنان و هر آنچه لازمه حضور موفق روحانیان در روستاها محسوب می شود نیز نباید از دید مسؤولان مربوطه دور بماند.

وی همچنین تاکید کرد: مشکلات و تنگناهای روحانیان در روستاها باید بررسی و پیگیری شود، مبلغان به عنوان سربازان فرهنگی تنها به اجرای فعالیت های فرهنگی نپردازند بلکه باید خود را غمخوار مردم بداند و تعامل سازنده ای را با مسؤولان و معتمدان محلی برای کاهش و رفع مشکلات مردم برقرار کند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با اشاره به عملکرد خوب مبلغان و رایزنی های آنان با مسؤولان برای رفع مشکلات مردم گفت: مردم به خوبی به حمایت ها و پشتیبانی های مبلغان از آنان در زمینه های گوناگون پی برده اند و این مهم سبب اعتماد بیشتر مردم به قشر روحانیت می شود.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به جایگاه ویژه مبلغان و روحانیان در جامعه اسلامی با تاکید بر اینکه پیگیری مشکلات مبلغان به طور ویژه در دستور کار حوزه علمیه استان قرار گرفته است، گفت: از مبلغان همانند مدیران مدارس علمیه حمایت خواهیم کرد، به عتوان مثال تسهیلات ضروری بانکی که در اختیار مدیران مدارس علمبه قرار می گیرد به همان میزان به مبلغان پرداخت خواهد شد./851/پ202/ب1

ارسال نظرات