۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۳۸۴۱۹
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه:

دنیاخواهی و شهادت قابل جمع نیستند

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: قیام و راحت طلبی، مبارزه و رفاه و سرمایه، دنیا خواهی و آخرت جویی دو مقوله است که هرگز با هم جمع نخواهند شد و این انقلاب تنها به دست مستضعفان زنده خواهد ماند.
حجت الاسلام قاسم خانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی استان آذربایجان غربی در این مدرسه علمیه با بیان اینکه شهدا حقی بزرگ بر گردن ما دارند، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای برای ادای دینی به مقام شامخ شهدا است.

وی با بیان اینکه در روایات دینی جایگاه و مقام شهید بسیار بزرگ ترسیم شده است، ابراز داشت: شهادت نعمتی بزرگ و فضلی عظیم است که تا به این مقام دست پیدا نکنیم از حقیقت آن آگاه نخواهیم شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه ادامه داد: در روایات آمده است که جز شهید از کسانی که وارد بهشت شده اند آرزوی بازگشت به دنیا را نمی کنند، شهید با لمس و معرفت به مقام شهادت می خواهد که با این بازگشت خود بارها و بارها در راه خدا جان خود را تقدیم کند.

وی با اشاره به بیانات امام راحل در رابطه با مقام شهید و شهدا، افزود: امام راحل که خود مربی و معلم شهدا است و خط، سیره و طریقه شهدا را او به آنها آموخته است بیاناتی بسیار ارزنده و قابل توجه دارد.

حجت الاسلام قاسم خوانی با بیان اینکه در اسلام دسته ای بودن که نه از دین خبر داشتند و نه از منش دینداری و دسته ای بودند که اگر چه به اعمال شخصی دینی عامل بودند اما در غفلت و شهوت غوته ور شدند، گفت: اما شهدا در مسیر اسلام از تن پروری گذشتن و در مسیر دیانت جان خود را تقدیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: انبیا و اولیای الهی با حاکمان ظالم مقابله کردند و تمام همتشان در مبارزه با ظلم و ستم بود، شهدا با اعتقاد راسخ به آخرت جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و در مسیر اسلام تقدیم کردند.

این استاد حوزه علمیه ارومیه با بیان اینکه قیام و راحت طلبی، مبارزه و رفاه و سرمایه، دنیا خواهی و آخرت جویی دو مقوله است که هرگز با هم جمع نخواهند شد، ادامه داد: تنها کسانی در مسیر قیام ثابت قدم خواهند بود که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند./۸۵۴//پ202/ب1

ارسال نظرات