۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۳۸۴۱۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

تبلیغ و ترویج دین به برکت خون شهدا است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی انقلابی ماندن حوزه های علمیه را در تبعیت از مسیر رهبری عادل دانست و گفت: امروز تبلیغ و ترویج دین به برکت شهدا است و کمترین مسؤولیت ما تبعیت از رهبری عادل و مسیر شهدا است.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی آذربایجان غربی در مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه، اظهار داشت: شهادت امری عجیب، شگفت و موقعیتی ممتاز است.

وی با بیان اینکه در میان تمام کسانی که اسلام و دیگر ادیان الهی را به خوبی شناخته اند کسی را نمی توانیم بیابیم که آرزوی شهادت را در ذهن بپروراند، گفت: در خطبه ۲۷ نهج البلاغه حضرت امیر نسبت به اطرافیان خود می فرماید که اگر شهادت و امید به شهادت نبود شما را رها می کردم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: به محضر رهبر معظم انقلاب گفتم که ما عشق به شهادت و پاسداشت مقام شهید را از شما آموختیم و حضرت امیرمؤمنان علی (ع) نیز الگو و پیشوای شما در این منش است.

وی با بیان اینکه مشخص نیست این مقام و جایگاه شهید چیست که حضرت امیرمؤمنان(ع) که دومین شخصیت جهان اسلام است در رابطه با شهادت سخنانی عجیب بیان می کند، گفت: این عبارات نشان دهنده عظمت مقام شهید است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر زنده نگه داشتن راه شهدا و تبعیت از مسیر شهدا، ابراز داشت: شهدا جان خود را در مسیر حق و حقانیت فدا کردند و وظیفه امروز ما را در صیانت از اسلام  بسیار سنگین کردند.

وی با بیان اینکه اگر در مسیر شهدا سستی کنیم در پیشگاه خداوند و شهدا پاسخی نخواهیم داشت، افزود: شهدا امنیت را برای ماه فراهم کردند و شر دشمنان را از سر ما کم کرده اند، امروز تبلیغ دین و تحصیل علوم دینی در مدارس علمیه به برکت خون شهدا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی انقلابی ماندن حوزه های علمیه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر علامه دهر هم باشیم اما در سیر حق و حقانیت گام برنداریم نجات نخواهیم یافت، حوزه باید حوزه ای انقلابی باشد و اگر ما واقف به تمام علوم باشیم امام در مسیر انقلاب و حق نباشیم بی راهه رفته ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه تمام سعی ما باید بر انقلابی بودن حوزه های علمیه، تهجد و معنویت و تحصیل علم باشد، تصریح کرد: مسیر ما و تبعیت ما باید از امام عادل و الهی باشد که همان مسیر شهدا است./۸۵۴/پ202/ب1

ارسال نظرات