۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۳۸۴۱۰
آیت الله صفایی بوشهری:

«روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران» در تقویم ثبت می شود

آیت الله صفایی بوشهری گفت: «روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران» به تأسی از حماسه زنان لرده دشتستان در تقویم ثبت می شود.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در دیدار دبیر مراسم بزرگداشت حماسه دلیران لرده گفت: با وجود اینکه تاریخ استان بوشهر تاریخی پرشکوه است اما به دلایل متعددی نگذاشتند که این تاریخ باشکوه تجلی پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر کشور انگلیس را یکی از عوامل جلوگیری از تجلی تاریخ پرشکوه استان دانست و گفت: انگلیس در طول تاریخ چهار بار به استان بوشهر تجاوز کرد که با مقاومت دلیرمردان این استان مواجه شد.

وی با بیان اینکه در سطح ایران مبارزاتی همچون مقاومت مردم بوشهر نداریم اظهار داشت: منطقه لرده و حماسه زنان این خطه در خط مقدم این مبارزه قرار دارند.

آیت الله صفایی بوشهری از ثبت «روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران» در تقویم کشور در آینده نه چندان دور خبر داد و تصریح کرد: هرچند که در تاریخ زمان دقیق حماسه زنان لرده دشتستان ثبت نشده اما از قرائن پیداست که در اوسط آبان این حماسه رخ داده است، از جهتی برای اینکه این حماسه تحت الشعاع روز بسیج دانش آموزی در 13 آبان قرار نگیرد پیشنهاد ثبت «روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران» مطابق با حماسه زنان لرده علیه استعمار انگلیس در 15 آبان در تقویم کشور مطرح شده است.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: استکبار جهانی امروز نگاه ویژه ای به بانوان دارد و از طرف دیگر زنان در جهان اسلام تاثیرگذاری زیادی را روی مردان دارند به همین جهت باید در مقابل جهان استکبار از زنان حمایت و آنان را وارد صحنه مبارزه کرد./833/د103/ب1

ارسال نظرات