۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۳۸۴۰۱
در مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه؛

یادواره شهدای روحانی آذربایجان غربی برگزار شد

یادواره شهدای روحانی استان آذربایجان غربی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، طلاب و روحانیان و جمعی از مسؤولان حوزه علمیه استان در مدرسه علمیه امام خامنه ای برگزار شد.
حجره شهید/ حوزه علمیه امام خامنه ای یادواره شهدای روحانی حوزه علمیه امام خامنه ای حجره شهید/ حوزه علمیه امام خامنه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، یادواره شهدای روحانی ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، طلاب و روحانیان و جمعی از مسؤولان حوزه علمیه ارومیه در مدرسه علمیه امام خامنه ای این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرحیم نجف قلی زاده سرایی مسؤول کمیته روحانیت ستاد کنگره بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان غربی در این مراسم با تقدیر از حمایت ها و عنایات نماینده ولی فقیه در استان نسبت به برگزاری یادواره های شهدا، گفت: شهدای نعمتی بزرگ برای جامعه ما است.

وی با اشاره به جمع آوری اطلاعات ۸۷ شهید روحانی استان آذربایجان غربی طی مصاحبه های صورت گرفته از رزمندگان روحانی استان و خانواده های شهدا، ابراز داشت: کتابی در ۵۵۰ صفحه با عنوان «زاهدان راه عشثق» برای رونمایی در کنگره شهدای روحانی آماده شده است.

حجت الاسلام سرایی با بیان اینکه از جمله اقدامات ارزشمند صورت گرفته در این مدت برگزاری یادواره های شهدای روحانی در مدارس علمیه است، افزود: همچنین حجرات شهید در برخی مدارس آماده شده است که تلاش می کنیم با همکاری مدارس علمیه در تمام حوزه های علمیه حجره شهید ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: بنای ما این است که مسأله شهید و منش شهدا به صورت جدی در مدارس علمیه حضوری جدی داشته باشد، برگزاری این یادواره ها در مدارس علمیه با اخلاص و فعالیت جانانه طلاب از این اقدامات است.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا با بیان اینکه شهدای روحانی و حضور چشم گیر روحانیت در دوران دفاع مقدس آن چنان که باید به سمع مردم نرسیده است، گفت: این یادواره ها ادای دینی کوچک به شهدای روحانی است.

وی ادامه داد: روحانیت در رده های مختلف فرماندهی، تیربارچی، آرپی چی زن و قواص در دافع مقدس حضور داشتند و با این حضور خود شوق و شور خاصی را در رزمندگان ایجاد کرده بودند.

گفتنی است در انتهای این یادواره، حجره شهید مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه افتتاح شد./۸۵۴/پ202/ب1

ارسال نظرات