۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۳۸۳۷۴
حجت الاسلام پژمان فر:

تلاش دشمن برای مقابله با اسلام متمرکز بر مسائل فرهنگی است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که مقابله مسقیم با نظام اسلامی کارساز نیست و از همین رو امروز روی فرهنگ و باورهای جوانان ما کار می کند.
پژمان فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر شامگاه چهارشنبه در نخستین شب از مراسم سوگواری دهه آخر صفر که در محل هیأت شهدای رسانه سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در مورد زندگی اهل بیت معصومین(ع) برداشت های متفاوتی می شود و شاید یک تلقی این است که ائمه هرکدامشان سیره و روش متفاوتی دانشته اند و هرکدام به یک روشی عمل می کرده اند و اگر هرکدام از این ائمه جای دیگری بودند به روش دیگر عمل می کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در طول تاریخ این مسأله حتی مورد سوء استفاده هم قرار گرفته و هرکسی در مسیر زندگی خودش برای اینکه کارش را پیش ببرد ادعا کرده است که من در مسیرم به فلان امام اقتدا کرده ام.

وی در پاسخ به این تلقی نادرست از سیره اهلبیت(ع)، اظهار کرد: آنچه مسلم است، این است که ائمه هدی در دفاع از مکتب اسلام تمام تلاش خود راداشتند و به بهترین وجه عمل کردند ولی شرایط و هجمه ای که دشمن در مقابل اسلام داشته و برنامه ریزی ای که برای لطمه زدن به دین انجام داده، روش های متفاوت دفاع از دین را ایجاب کرده است.

دشمن شناسی لازمه دفاع از دین خداست

حجت الاسلام پژمان فر با بیان این که اگر کسی بخواهد دفاع درست انجام دهد باید دشمن شناس خوبی باشد، خاطرنشان کرد: مؤمن باید حرکات و برنامه ریزی های دشمن را خوب بشناسد و متناسب با آن ها از دین دفاع کند. اگر بررسی کنید می بینید که دشمن در زمان بنی امیه با دشمن در زمان امام مجتبی و دشمن در زمان سیدالشهدا(ع) متفاوت عمل می کرد و شرایط کاملا متفاوت بود و به همین دلیل، رفتار ائمه در مقابل این هجمه ها نیز متفاوت است اما همه آن ها توانستند از مکتب اسلام دفاع کنند و اسلام را در مقابل برنامه ریزی های دشمن نجات دهند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: دشمن روش های متفاوتی برای هجمه به دین دارد. گاهی تمام همتش را برای جنگ نظامی و مقابله مستقیم با دین می گذارد و زمانی که توان رویارویی مستقیم با دین را ندارد راه های دیگر را در پیش می گیرد و جریان نفاق را راه اندازی می کند یعنی از افرادی استفاده می کند که در ظاهر مسلمان هستند ولی در باطن همان جریان کفر را پیگیری می کنند.

وی در جمع بندی مقدمه سخنان خود اظهار کرد: اگر بخواهیم تحلیل درستی از زندگی ائمه داشته باشیم، بدون توجه به دشمن شناسی و شگردهای دشمن در مقاطع مختلف هرگز نمی تواانیم تحلیل درستی از این مسأله ارائه دهیم. ما باید دشمن شناس باشیم چون کسانی که دشمن شناسی ندارند گاها دچار انحراف شده و در مقابل حجت خدا هم می ایستند.

تلاش امروز دشمن برای مقابله با اسلام متمرکز روی مسائل فرهنگی است

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به شرایط فعلی جهان اسلام، گفت: امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که مقابله مسقیم با نظام اسلامی کارساز نیست و مطمئن باشید اینها می دانند که به لحاظ نظامی نمی توانند مقابل ایران بایستند؛ از همین رو امروز روی فرهنگ و باورهای جوانان ما کار می کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: این که شبکه های فارسی زبان ماهواره ای که 24 ساعت فیلم پخش می کنند و فیلم می سازند که محض رضای خدا نیست. دشمن به این نتیجه رسیده که اگر به کشور ما ضربه نزده به دلیل همین باورها و عقاید و احکامی است که ما به آن ها پایبند هستیم.

وی با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های دشمن، اظهار کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرماید «اگر شما بخوابید دشمن نمی خوابد و دشمن تلاش می کند تا نقاط ضعف شما را پیدا کند و از همان مسیر نقاط ضعف شما ورود کند. تا نگاه به دشمن نداشته باشیم و تمرکز دشمن روی موضوعات را نبینیم نمی توانیم مقاومت درستی داشته باشیم. امروز دشمن روی باورهای مردم و عادی سازی خیلی از مسائل مانند روابط اشخاص نامحرم سرمایه گذاری کرده و نتیجه می گیرد. کار به جایی می رسد که جامعه در مقابل مشاهده منکر پوست کلفت می شود و حساسیت ندارد.

لزوم شناخت صحیح سیره معصومان در مواجهه با دشمن

حجت الاسلام پژمان فر به تبیین شرایط جامعه اسلامی در زمان غیبت امام معصوم(ع) پرداخت و گفت: امروز بیشترین هجمه ها در ایجاد فاصله بین مردم و ولی خودشان درعصر غیبت است و اگر مردم در جریان انقلاب توانستند بسیاری از مسائل را جلو ببرند و بسیاری از تهدید هارا به فرصت تبدیل کنند، به دلیل رابطه تنگاتنگ بین امام و ولی خدا و مردم بود و هست. دشمن هم امروز روی به چالش کشیدن این موضوع سرمایه گذاری کرده است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تأکید مجدد بر لزوم شناخت صحیح سیره ائمه اطهار(ع) در مواجهه با دشمنان، خاطرنشان کرد: توصیه من به همه و به خصوص جوان ها این است که کتاب انسان 250 ساله را بخوانند چون این کتاب حاصل صحبت های رهبر معظم انقلاب درباره اهلبیت(ع) بوده و سیره همه ائمه هدی را ایشان در قالب زندگی یک انسان 250 ساله شرح داده اند./820/پ202/ب1

ارسال نظرات