۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۳۸۳۷۱
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

رسیدن به کمال مستلزم داشتن الگوی مناسب است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: کمال جو بودن از جمله ویژگی‌های انسان است و رسیدن به کمالات نیز نیازمند الگو است از این رو جوانان باید با مطالعه منابع معتبر و اسناد قابل قبول به سیره و سنت پیامبر(ص) عمل کنند تا به کمال برسند.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، گفت: قرآن کریم پیامبر(ص) را دارای اخلاق عظیم اسلامی و دینی دانسته و از ایشان به عنوان الگو و انسان کامل یاد می‌کند، چنین فردی تمام کمالات را در حد اعلا دارا است.

وی ادامه داد: همچنین مهربانی و رحمت پیامبر(ص) برای تمام انسان‌ها در دنیا جاری است، ایشان دارای سنت و سیره‌ای است که باید در زندگی انسان‌ها استفاده شود، ایشان از قومی که در جاهلیت بودند تمدن و فرهنگ اسلامی را به وجود آوردند که امروزه این تمدن در آفریقا و اروپا رشد و گسترش یافته و به عنوان نخستین دینی که از بیشترین پیرو برخوردار است و قرآن نیز به عنوان پرتیراژترین کتاب در دنیا معرفی شده است.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه داشتن الگو برای انسان کمال جو ضروری است عنوان کرد: کمال جو بودن از جمله ویژگی‌های انسان است و رسیدن به کمالات نیز نیازمند الگو است، جوانان ما باید با مطالعه منابع معتبر و اسناد قابل قبول به سیره و سنت پیامبر(ص) عمل کنند تا به کمال برسند.

وی درباره وظیفه مبلغان و علما در راستای معرفی شخصیت پیامبر(ص) ابراز داشت: مبلغان و علمای دین باید سنت و سیره پیامبر(ص) را برای مردم تبیین کنند، در این راستا لازم است متناسب با زمان از فضای مجازی و تکنولوژی بهره برند، همچنین باید با عمل خود افراد را به سنت و روش پیامبر(ص) دعوت کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین سپس به سایر ابزارهای تبلیغ دین و شخصیت پیامبر(ص) اشاره و خاطرنشان کرد: افرادی که قلم و تریبون در دست داشته و ظرفیت‌های تبلیغی را در اختیار دارند باید پیامبر(ص) را به دنیا معرفی کنند، همچنین فیلم و سریالها نیز ابزارهای مناسبی در این راستا هستند.

وی در پایان گفت: با توجه به تفسیر رهبر معظم انقلاب درمورد انقلاب، حکومت و تمدن ما باید اسلامی باشد در این راستا نیز لازم است قوانین اسلام را در بخش‌های گوناگون کشور برقرار سازیم نه اینکه تنها در مواردی که به نفع ما بود از آنها بهره برده و هر جا به ضرر ما بود به آن پشت کنیم./955/ت302/ب1

ارسال نظرات