۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۳۸۳۶۶
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین:

مسؤولان با پیروی از سیره پیامبر مشکلات مردم را حل کنند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با تأکید بر لزوم الگو برداری مسؤولان جامعه از رفتار پیامبر(ص) گفت: مسؤولان با پیروی از سیره پیامبر مشکلات مردم را حل کنند.
حجت الاسلام رضا کاظم‌لو

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به ضرورت الگو قرار دادن پیامبر اکرم(ص) گفت: با توجه به اینکه قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را به عنوان الگو معرفی کرده است قابل الگو برداری بودن شخصیت ایشان امری واضح است.

وی در ادامه افزود: پیامبر(ص) از کسی بدگویی نمی‌کردند، افراد را سرزنش نکرده، عیوب و لغزش‌های آنان را بررسی نمی‌کردند و غم و مشکل مردم را غم خود می‌دانستند، امروزه نیز مسؤولان باید از این روش‌ها استفاده کنند.

حجت الاسلام کاظم لو درباره معرفی پیامبر(ص) به جهانیان و مردم ابراز داشت: امروزه معرفی پیامبر(ص) یک مساله است؛ این معرفی باید به زبان ساده باشد، همچنین لازم است نسبت به هدایت یکدیگر تلاش کرده و دیگران را مورد سرزنش قرار ندهیم؛ جامعه ما در نتیجه چنین رفتاری و هدایت رهبر معظم انقلاب الگویی از روش و سیره پیامبر(ص) خواهد بود.

وی سپس با تاکید بر بهره بردن از قرآن در معرفی پیامبر(ص) و وظیفه مبلغان در این راستا اظهار داشت: قرآن بهترین منبع معرفی پیامبر(ص) است، مبلغان و علما نیز باید از دریچه این منبع به معرفی این شخصیت بزرگ بپردازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با تأکید بر لزوم الگو برداری مسؤولان جامعه از رفتار پیامبر(ص) عنوان کرد: پیامبر(ص) همیشه با گشاده رویی با مردم رفتار می‌کردند، در زمان حاضر نیز مسؤولان ما باید رفتار گشاده داشته باشند تا همه مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: امت همیشه تابع پیشوای خود است و از این رو جزء ضرورت‌های امروز است که الگوهای رفتاری پیامبر(ص) در بین مردم و مسؤولان دیده شود، در حال حاضر نیز در بین مسؤولان افرادی هستند که رفتارشان شبیه پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام کاظم لو در پایان گفت: با الگو قرار دادن رفتارهای اقتصادی و سیاسی پیامبر(ص) مشکلات اقتصادی جامعه حل خواهد شد و همچنین مبارزه با مستکبران و زورگویان عالم را به دنبال خواهد داشت./955/ت302/ب1

ارسال نظرات