۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۳۸۳۶۰
مدیر حوزه علمیه استان قزوین:

مبلغان متناسب با مخاطب سبک زندگی پیامبر را تبیین کنند

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: مبلغان متناسب با مخاطب سبک زندگی پیامبر(ص) در مقاطع مختلف، سبک زندگی اقتصادی و نظامی و پیام‌هایی که برای مسؤولان دارند را دسته بندی کرده و اهداف ایشان را بیان کنند.
حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌ علمیه استان قزوین

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به وفات پیامبر(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) به عنوان اشرف مخلوقات عالم از جایگاه ویژه‌ای در عالم خلقت برخوردارند و وفات ایشان تاثیر بسیاری بر اسلام گذاشت، از این رو شرکت در مراسم وفاتشان وظیفه‌ای دینی است.

وی ادامه داد: در این مراسم باید فضایل و اخلاق حسنه پیامبر(ص)، رفتار پیامبر(ص) با مؤمنان و منافقان، اخلاق فردی و اجتماعی و موضع گیری سیاسی ایشان مطرح شود، در واقع می‌توان از شیوه رفتار ایشان در مبارزات سیاسی استفاده کرد و می‌توان گفت برگزاری مراسم وفات پیامبر(ص) به نوعی بزرگداشت رسالت است.

حجت الاسلام عباسی درباره وظیفه علما و روحانیان در راستای شناساندن پیامبر ابراز داشت: در راستای شناسایی پیامبر ابتدا باید اهداف و صفات، ویژگی و سبک زندگی پیامبر(ص) را دانست، طلاب و عالمان باید آیات و روایات پیامبر(ص) را مورد بحث و بررسی قرار دهند و در رسانه‌های تبلیغی همچون هیات‌ها، منبرها و نشریات حوزه‌های علمیه و فضای مجازی و سایت‌ها با موضوع پیامبر(ص) به تبلیغ بپردازند و کاربران را با سبک زندگی ایشان آشنا کنند.

وی سپس به بیان راه کارها و شیوه معرفی پیامبر(ص) برای نسل جوان اظهار داشت: مشارکت دادن نسل جوان با روش پیامبر(ص) و برگزاری مسابقاتی با همان محوریت، بیان داستان‌هایی از زندگی ایشان برای جوانان و تبلیغ برای تمام اقشار جامعه و بیان مطالب کوتاه از جمله راه کارهای شناساندن پیامبر(ص) است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: لازم است مبلغان متناسب با مخاطب سبک زندگی پیامبر(ص) در مقاطع مختلف، سبک زندگی اقتصادی و نظامی و پیام‌هایی که برای مسؤولان دارد را دسته بندی کرده و اهداف ایشان را بیان کنند، همچنین لازم است محققان آموزه‌های دینی را منطبق با روز به جامعه منتقل کنند.

وی با تاکید بر لزوم الگو قرار دادن پیامبر(ص) عنوان کرد: لازم است پیامبر(ص) را با رویکرد الگویی به جهانیان شناساند چرا که ایشان برای همه الگو هستند، در واقع می‌توان خلأ اخلاقی موجود در دنیا را با الگو گیری از رفتار پیامبر(ص) جبران کرده و صلح و آرامش را در منطقه حاکم کنیم.

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: با توجه به اینکه دلسوزی‌ها در مسؤولان به صورت نسبی دیده می‌شود در این مورد نمی‌توان گفت که آنها نبوی شده‌اند./955/ت302/ب1

ارسال نظرات