۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۳۸۳۵۹
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

نتیجه دست برداشتن از مبانی و اصول، سازش با آمریکا است

حجت الاسلام روانبخش با بیان اینکه فاقدان مبانی و اصول اولیه پیشرفت و ترقی کشور را در دست برداشتن از اصول انقلاب اسلامی می پندارند، گفت: مطرح ساختن چنین تفکراتی نتیجه پذیرش لیبرالیسم و سکولاریسم است که عاقبت آن سازش و مذاکره با آمریکا محسوب می شود.
قاسم روانبخش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) شامگاه گذشته در مراسم افتتاحیه مرحله دوم دوره تربیت طلبه انقلابی در مسجد اعظم اهواز، بیان داشت: عمده کسانی که از اوائل انقلاب اسلامی تا به امروز دچار انحراف فکری شده و مواضع انقلابی شان تغییر یافته در مبانی نادرست گرفتار شده اند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه اعتقاد به ولایت فقیه بایستی براساس مبانی و اصول درست صوت گیرد، بیان داشت: بسیاری با داشتن اصول و مبانی صحیح مواضع انقلابی شان ثابت مانده و کماکان آمریکا را دشمن دانسته و از چنین مواضعی کوتاه نیامده اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اصول و مبانی رهبر معظم انقلاب برگرفته از قرآن و آموزه های اسلامی است، خاطرنشان کرد: از همین روست که رهبری مخالف سلطه آمریکا بر کشور است اما فاقدان مبانی و بصیرت، پیشرفت کشور را در گرو سازش با آمریکا و کوتاه آمدن از اصول و مبانی انقلابی می پندارند.

حجت الاسلام روانبخش افزود: فاقدان مبانی پیشرفت، رفاه و ترقی کشور را منوط به دست برداشتن از اصول انقلاب اسلامی و پذیرش کدخدایی آمریکا دانسته اند و مطرح ساختن چنین تفکراتی نتیجه پذیرش لیبرالیسم و سکولاریسم است که نتیجه اش سازش و مذاکره با آمریکا محسوب می شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر طرح ولایت، گفت: رهبری طرح مذکور را بهترین طرح دانست؛ زیرا مبانی و اصول اولیه را تقویت می کند و در این باره علامه مصباح یزدی کتاب هایی تألیف و شاگردانی تربیت کرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ضرورت توجه بیشتر به طرح ولایت و در نظر گرفتن اعتبارات برای این طرح را خواستار شد و تصریح کرد: امروزه جهاد روشنگری و فرهنگی بنا به فرموده های مقام معظم رهبری جهاد کبیر است و چنین جهادی بدون آموزش و تقویت مبانی حاصل نمی شود و تقویت چنین مبانی از طریق دوره 40 روزه طرح ولایت میسر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در طرح مذکور پاسخ بسیاری از شبهات مطرح شده در فضای مجازی و حقیقی، دانشگاه ها، مدارس و جامعه پاسخ داده می شود، عنوان داشت: دشمن تلاش دارد تا در جنگ فرهنگی افراد را از مسیر صحیح دین خارج سازد؛ بنابراین طلبه ها باید ورود پیدا کرده و آموزش های لازم را فرا گیرند.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به ضرورت توجه به مباحث فکری و اعتقادی برای رویارویی با دشمنان، ابراز داشت: طرح ولایت از سال 75 تاکنون در فصل تابستان برگزار می شود و آرزوی آیت الله مصباح یزدی آن بود که چنین دوره ای در حوزه ها برگزار شود البته حوزه ها در دو سال اخیر در این باب ورود پیدا کرده اند هر چند که پیش از آن دانشگاه ها توجه ویژه ای به این طرح کرده و دانشجویانش را اعزام کردند.

وی با بیان اینکه در تابستان سال جاری ۱۲۰۰ طلبه خواهر و برادر از سراسر کشور در طرح ولایت شرکت کردند، افزود: کتاب های تدریس شده در دوره حاصل 21 سال فعالیت و بازنگری های متعدد است و علامه مصباح یزدی کتاب های دوره را نتیجه 50 سال کار علمی بیان کرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) حضور چشمگیر فعالان عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در طرح ولایت را برای تقویت مبانی خواستار شد و عنوان کرد: کتب مرتبط با دوره تربیت طلبه انقلابی مهمترین منابع استفاده شده در طرح ولایت برای پاسخگویی به شبهات هستند و اصولا شبهات مطرح شده کنونی به معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق و حقوق و سیاست باز می گردد.

استاد حوزه علمیه قم کتاب های تدریس شده در دوره را به مثابه عصای موسی برای بلیعدن همه شبهات مطرح شده توصیف کرد و گفت: مطالعه کتب مزبور و شرکت در طرح ولایت تقویت مبانی ولایی، سیاسی، اجتماعی و ولایت فقیه را در پی خواهد داشت و مانعی در برابر تغییر مواضع سیاسی خواهد بود./9456/۲۰۲/ح

ارسال نظرات