۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۳۸۳۵۷
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اهواز:

طلاب برای پاسخ به شبهات باید بر مبانی معرفتی و فلسفی تسلط داشته باشند

مدیرمدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز گفت: حوزه برای پاسخ دادن به شبهات فکری باید به مبانی دقیق معرفتی و فلسفی در موضوعات مختلف تسلط داشته باشد.
حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیرمدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، شامگاه گذشته در افتتاحیه مرحله دوم دوره تربیت طلبه انقلابی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بر انقلابی بودن حوزه تأکید دارند، گفت: گفتمان انقلابی گری و انقلابی بودن خطاب به همه اقشار و اصناف صادر شده اما از باب اینکه حوزه ها موتور محرکه انقلاب اسلامی هستند بیشتر باید به چنین گفتمانی توجه داشته باشند.

مدیر مدرسه امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به اینکه آغاز انقلاب اسلامی با حوزه و حوزویان، مراجع و طلاب گره خورده است، افزود: استمرار آن نیز نیازمند موتور محرکه حوزه و طلبه انقلاب است و پیش آمدن هرگونه مشکل در مسیر انقلاب اسلامی، را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم می توانیم ادعا کنیم که نتیجه کم کاری و یا ضعف حوزه و حوزویان است.

این مقام مسؤول به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره آتش به اختیار اشاره کرد و خاطرنشان شد: در این باره اگر طلبه ها مقتضای انقلابی گری را تشخیص بدهند، عمل کنند؛ انقلابی گری افزون بر درس خواندن نیازمند ابزارهایی از قبیل بالا رفتن سطح معرفت ها است.

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: طلبه ای که سطح معرفت دینی، فهم و شناخت معرفتی والایی داشته باشد بهتر در میادین مختلف دیگران را بهره مند ساخت.

وی با اشاره به مرحله اول دوره طلبه انقلابی که تابستان در مدرسه امام خمینی(ره) اهواز اجرا شد، گفت: مبنای چنین دوره ای نگاه و اندیشه رهبرمعظم انقلابی درباره انقلابی بودن است که پیش نیازهای چنین دوره ای بالا رفتن سطح معرفت قلمداد می شود و در طرح ولایت توجه اساسی به چنین مقوله ای صورت می گیرد.

مدیر مدرسه امام خمینی(ره) اهواز با بیان اینکه مؤسسه امام خمینی(ره) قم بیش از 20 سال دوره های طرح ولایت را برگزار می کند، خاطرنشان شد: محتوا و نظام علمی دوره طلبه انقلابی برگرفته از برنامه های علمی و نظام نامه علمی دوره های طرح ولایت است که رهبری بر آنها تأکید ویژه ای دارد.

این مقام مسؤول دوره های طرح ولایت را یکی از راه های برداشتن کردن مشکلات از روی دوش حوزه ها و حوزویان برشمرد و گفت: افزون بر دروس همیشگی حوزه در کوتاه مدت باید سطح سواد و مطالعات معرفتی را افزایش دهیم و حوزه ها امروزه بدون مطالعه آثار شهید مطهری و آیت الله مصباح یزدی نقش آفرین نخواهند بود.

حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه حوزه بی توجه به نیازها و ضروریات روز نیست، بیان کرد: دشمن از برکت فضای باز سیاسی کشورمان فضای شبهه و شایعه و الگوسازی برای جامعه مسلمان، جریان وهابیت و باستان گرایی را به راه انداخته است؛ بنابراین پاسخ دادن به نیازهای معرفتی روز ضروری است که دوره های طرح ولایت و طلبه انقلابی ریشه و اساس پاسخگویی به چنین شبهاتی هستند.

وی لبیک گویی به ندای رهبری درباره انقلابی بودن را حضور در دوره های طرح ولایت و طلبه انقلابی عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه برای پاسخ دادن به شبهات فکری به مبانی دقیق معرفتی و فلسفی در موضوعات مختلف تسلط داشته باشد./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات