۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۳۸۳۵۴
آیت الله سبحانی:

نشر قرآن کریم در جامعه وظیفه سازمان اوقاف است/ بقاع و امامزادگان باید مرکز فرهنگی و تبلیغی باشند

حضرت آیت الله سبحانی نشر قرآن کریم در جامعه به ویژه در بین جوانان را از وظایف سازمان اوقاف دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی و تشویق جوانان نیز می تواند قرآن را در جامعه ترویج دهد.
دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با مراجع تقلید دیدار رئیس سازمان اوقاف با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار رییس و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با تسلیت ایام عزاداری پایان صفر، به آیاتی از قرآن کریم اشار کرد و گفت: قرآن می فرماید کسانی که ایمان دارند و کار نیک انجام می دهند اثری در دنیا دارد که خدا محبت این افراد را در دل مردم ایجاد می کند.

وی افزود: مسجد گوهرشاد را بانویی ساخته که همه ایرانی ها به این بانو احترام می گذارند چرا که مسجدی را در کنار مرقد مطهر امام رضا(ع) ساخته تا مردم استفاده کنند و همین کار خیر سبب شده که مردم نسبت به این بانو احترام بگذارند در حالی که مردم امروز با این بانو 700 سال فاصله دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که وقف یکی از مصادیق عمل صالح است، اظهار داشت: مردم به کسانی که جایی را برای بهره مندی عموم در مسیر صالح وقف می کنند علاقه مند هستند چون اثر آن را می بینند؛ بنابراین مردم را نیز باید به مسأله مهم وقف دعوت کرد.

وی ادامه داد: وقف یک اثر دنیوی دارد که حب مردم نسبت به واقف است، همچنین آثار اخروی بسیاری دارد که وقتی انسان فوت می شودپرونده او بسته خواهد شد اما وقف کردن سبب باز ماندن پرونده می شود، از طریق رسانه ها باید مردم را با اهمیت وقف و لزوم آن آشنا کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که تبیین اهمیت وقف مردم را بیدارتر می کند، ابراز داشت: افرادی هستند که قصد انجام کار خیر دارند اما نمی دانند که در چه زمینه ای باید وارد شوند، یکی از کارهای خیر وقف ماندگار است.

وی نشر قرآن کریم در جامعه به ویژه در بین جوانان را از وظایف سازمان اوقاف دانست و عنوان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی و تشویق جوانان نیز می تواند قرآن را در جامعه ترویج دهد، جوانی که با قرآن کریم محشور باشد از گناه فاصله می گیرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید برای مساجدی که در کشور امام جماعت ندارند فکری کرد، آبادانی مسجد تنها به فرش، دیوار و برق نیست بلکه آبادانی مسجد با امامی است در آن نماز می خواند و مردم را موعظه می کند.

وی اضافه کرد: می توان مدرسه ای افتتاح کرد که به تربیت امام جماعت و خطیب برای مسجد بپردازد، مانعی ندارد از کسانی که مراحلی از تحصیلات حوزوی را طی کردند در این مسیر تربیت شوند تا مساجد را اداره کنند، انتظار این که همه حوزه مساجد را اداره کنند فعلا عملی نیست از این رو باید برای تربیت افراد اقدام شود.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر این که وجود امامزادگان در شهرها و روستاها سبب تقویت معنویت می شود، گفت: باید به گونه ای باشد که امامزادگان مرکزی فرهنگی و تبلیغی باشند، از این رو امامزاده های بزرگ که مردم به آن توجه دارند باید روحانی حضور داشته باشد و تبلیغ دین کند./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات