۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۳۸۳۵۳
حجت الاسلام والمسلمین محمدی خبر داد؛

ثبت بیش از ۱۵ هزار موقوفه از سال ۸۹ تا کنون توسط مردم

رییس سازمان اوقاف با تأکید بر ضرورت تبیین اهمیت وقف در جامعه گفت: خوشبختانه بر اساس آمار از سال ۸۹ تا به امروز بیش از ۱۵ هزار موقوفه از سوی مردم ثبت شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی با تسلیت ایام عزاداری پایان ماه صفر و گرامیداشت دهه وقف گفت: در سازمان اوقاف سه فعالیت عمده انجام می شود که یکی از آن ها فعالیت های قرآنی است.

وی افزود: برای برگزاری مسابقات قرآن در قرائت، حفظ، آشنایی با مفاهیم قرآن در سطح ملی و بین المللی برنامه های متعددی بوده و خواهد بود، رهبر معظم انقلاب چند سال پیش بر لزوم تربیت حافظان قرآن تأکید کردند  که این مهم دنبال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اداره بقاع متبرکه و امامزادگان را از دیگر وظایف و فعالیت های سازمان اوقاف برشمرد و اظهار داشت: در این زمینه نیز به لحاظ ساخت و ساز، عمران و آبادانی ساختمان ها و فعالیت های فرهنگی اهتمام می شود.

وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی و تبلیغی در این بقاع با حضور روحانیت در فواصل مختلف و با اقامه نماز جماعت و برنامه های متنوع پیگیری می شود، کارهای خوبی آغاز شده اما هنوز با استفاده از ظرفیت عظیم امامزادگان و بقاع متبرکه فاصله داریم.

رییس سازمان اوقاف با بیان این که اداره موقوفات و رقبات از دیگر وظایف این سازمان است، ابراز داشت:  نظم و انضباط قابل قبولی را به دست آوردیم تا بدانیم که موقوفات در چه وضعی قرار دارند، از نظر حقوقی، اخذ سند و عمران و آبادانی نیز اقدامات خوبی آغاز شده است.

وی عنوان کرد: ممکن است عده ای بگویند که مردم علاقه مند نیستند و وقف نمی کنند اما بر اساس آمار از سال 89 تا به امروز بیش از 15 هزار موقوفه از سوی مردم انجام شده است، وقتی آمار را از سال 58 تا پایان 88 مقایسه می کنیم می بینیم که 13 هزار موقوفه بوده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: این مسأله نشان می دهد که اگر تبلیغ و اطلاع رسانی کرده و مردم را به وقف کردن تشویق کنیم مردم  نسبت به این امر الهی علاقه مند هستند، البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و ظرفیت ملت و مملکت بالاتر از این است.

وی با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور اضافه کرد: از همان روز نخست از سازمان اوقاف گروهی در مناطق زلزله زده مستقر شدند و در حال خدمت به آسیب دیدگان و زلزله زدگان هستند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات