۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۳۸۳۵۰
کارشناس دینی:

روش ترویج فرهنگ کتابخوانی جذاب تر شود

حجت الاسلام عبدالهی گفت: سرگرم شدن مردم به ابزارهای الکترونیکی و امور رسانه‌ای به ویژه اینترنت سبب شده آنها هیچ زمانی را به مطالعه اختصاص ندهند چرا که این ابزارها بسیار جذاب تر و متنوع‌تر از کتاب عرضه می‌شود.
حجت الاسلام محمد علی عبداللهی

حجت الاسلام محمدعلی عبدالهی مدیر سابق مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به موضوع کتاب و کتابخوانی گفت: هر کاری در فرهنگ و امور اجتماعی نیازمند شرایط و زمینه است که با وجود آن شرایط هر امری امکان‌پذیر می‌شود از این رو برای ترویج کتابخوانی هم باید شرایط مهیا شود.

وی در ادامه با اشاره به بسترهای فراهم کننده در جهت ترویج کتابخوانی در جامعه افزود: نخست افراد جامعه باید خود اهل مطالعه باشند و باید سواد کافی برای این کار وجود داشته باشد دوم اینکه هر کس برای انتقال مفاهیم از کتاب استفاده کند.

مدیر سابق مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در ادامه با اشاره به مورد سوم در خصوص مهیا کردن شرایط لازم در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: شرط سوم این است که مردم در جامعه وقت و فرصت کافی برای مطالعه داشته باشند از سه شرط ذکر شده شرط دوم که دریافت مفاهیم است را رسانه‌ها و ابزارهای الکترونیکی بر عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به جذابیت فضای مجازی و گسترش اینترنت ابراز کرد: سرگرم شدن مردم به ابزارهای الکترونیکی و امور رسانه‌ای به ویژه اینترنت موجب شده است که آنها هیچ زمانی را به مطالعه اختصاص ندهند چرا که این ابزارها بسیار جذابتر و متنوع‌تر از کتاب عرضه می‌شود.

حجت الاسلام عبداللهی در ادامه با بیان اینکه بابد برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه جذابیت ایجاد شود تأکید کرد: باید امکانات کتابخوانی طوری طراحی شود که افراد بدون دغدغه دسترسی آسان به کتاب داشته باشند به عنوان نمونه در پارک‌ها و فضاهای تفریحی باید کتابخانه‌های سیار و کوچک وجود داشته باشد همچنین باید زمان طوری تنظیم شود که وقت کافی برای مطالعه وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: متولیان و مسؤولان امور فرهنگی بهتر می‌دانند چه چیزهایی مردم را به سوی خود جذب می‌کند به عنوان نمونه همان طور که در زمان انتخابات از امور مختلفی برای جذب مردم استفاده می‌کنند باید در حوزه تبلیغ هم جذابیت‌هایی ایجاد شود تا در مخاطب ایجاد انگیره شده و به خواندن کتاب تشویق شود./۸۷۳ت۳۰۲/س

ارسال نظرات