۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۳۸۳۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

آرامش روحی و روانی در سایه مطالعه محقق می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، کتابخوامی را یک فرهنگ عنوان کرد و گفت:مطالعه و کتابخوانی بهترین ورزش براس سلامت روح و روان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به ویژه بین نسل جوان بیان داشت: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی لازمه حفظ و ارتقای کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه باید کتاب در سبد کالای مورد نیاز خانواده ها قرار گیر د و خانواده نسبت به کتاب احساس نیاز داشته باشد تا بتوان کتابخوانی را به عنوان یک فرهنگ در کانون خانواده نهادینه ساخت و از طریق فرزندان این فرهنگ نیز به جامعه منتقل شود.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه بخشی از تأملات روحی روانی و آرامش انسان در گرو مطالعه و کتابخوانی است،خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح اطلاعات علمی و عمومی باید به سمت کتابخوانی و مطالعه روی آورد و نسل جوان را آگاه ساخت که تأثیر مطالعه بهتر از هر چیزی دیگر ماندگار است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را باید از دوران کودکی بین فرزندان تبیین یاخت، اظهار داشت: متأسفانه در سیستم آموزشی ما همه چیز موظفی شده است و موجب می,شود فرزندان ما از فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فاصله بگیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به گریز فرزندان جامعه امروز از مطالعه و کتابخوانی یادآور شد: می طلبد آموزش و پرورش طرح انگیزشی را در مدارس اجرا کند و با تشویق جوانان به سمت تحقیق و پژوهش و مطالعه دروس مورد علاقه خود به افزایش سرانه مطالعه کمک کند.

وی در ادامه بر کاهش حجم دروس درسی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: با کاهش حجم دروس دانش آموزان باید فرصتی برای گرایش نسل نوجوان و جوان به سمت علاقه مندی های آنان فراهم شود.

حجت الاسلام مهدوی عنوان داشت: با فراهم سازی زمینه لازم برای رشد و ارتقای سطح علمی نسل جوان و نوجوان باید در تحقق و ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش آفرین باشیم./۹۴۵۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات