۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۳۸۳۴۴
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد:

تقویت فرهنگ کتابخوانی لازمه حفظ و ارتقای حیات جامعه است

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد با تأکید بر ضرورت فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای نهادینه سازی و احیای فرهنگ کتابخوانی، گفت: تقویت این فرهنگ در ارتقای سلامت روحی و روانی جامعه مؤثر است.
کتاب و کتابخوانی

حجت الاسلام محمد گودرزی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد، در گفت و با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به عوامل کاهش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه اشاره و بیان کرد: قیمت بالای کتب و قلم سنگین مؤلف و نویسنده در کاهش این فرهنگ ثأثیرگذار است.

وی کمبود کتابخانه، وجود نرم افزارها، گسترش شبکه های اجتماعی و فشار اقتصادی را از دیگر عواملی عنوان کرد که در کاهش فرهنگ مطالعه اثر منفی برجای می گذارد و خاطرنشان کرد: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی نیازمند فراهم سازی زیرساخت ها است.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد با بیان اینکه فقر فرهنگی، بی سوادی و کم سوادی از دیگر عوامل اثر گذار در کاهش سرانه مطالعه است، ادامه داد: امروزه فرهنگ راحت طلبی در جامعه روز به روز در حال رواج بوده و موجب تنبلی بین خانواه ها و به ویژه نسل جوان شده است و این مهم در کاهش سرانه مطالعه و ضربه به فرهنگ کتابخوانی به سرعت پیش می رود.

وی با بیان اینکه کتابخوانی در سلامت روح و روان مردم به ویژه نسل جوان نقش آفرین است، اظهار داشت: تقویت و تبیین فرهنگ کتابخوانی در حفظ حیات و سلامت روحی جامعه مؤثر است و باید برای ترویج این مهم نقش آفرین شد.

حجت الاسلام گودرزی با تأکید بر ضرورت فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای ارتقا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه خاطرنشان کرد: نهادهای آموزشی و فرهنگی در این راستا باید با تکیه بر روحیه انقلابی نقش آفرین باشند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد ارتقای فرهنگ کتابخوانی را لازمه بصیرت بخشی بین نسل جوان و مقابله با هجمه های فرهنگی عنوان کرد و گفت: ترویج این فرهنگ در مقابله با کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر است./۹۴۵۹/ت302/ب1

ارسال نظرات