۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۵۳۸۳۴۳

تبیین فرهنگ کتابخوانی وظیفه ملی و تکلیف الهی است

امام جمعه شهرستان زاغه کتابخوانی را وظیفه ملی و تکلیف الهی خواند و گفت:نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی لازمه سلامت روح و روان است.
کتاب

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه شهرستان زاغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور بیان داشت:برای جلوگیری از افزایش این معضل نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخوانی وظیفه ملی و تکلیف الهی است، افزود: برای تقویت فرهنگ کتابخوانی باید متولیان امر و مسؤولان به وظیفه فرهنگی حود عمل کنند و با بصیرت بخشی بین مردم و به ویژه نسل جوان در ارتقای فرهنگ کتابخوانی نقش آفرین باشند.

امام جمعه شهرستان زاغه با اشاره به اینکه در جامعه امروز استفاده از فضای مجازی بالاتر از فرهنگ کتابخوانی است، عنوان داشت: باید بین نسل جوان تبیین شود که هیچ چیزی نمی تواند جایگزین کتاب شود و گسترش فضای مجازی آسیبی جدی پیش روی فرهنگ کتابخوانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای نهادینه سازی هر فرهنگی باید از پایه و اساس اقدام کرد و زمینه لازم را فراهم ساخت، خاطرنشان کرد: با آموزش دادن و تبیین ارزش ها از دوران کودکی باید کتابخوانی را به عنوان یک برنامه و فرهگ اصیل بین فرزندان خود تبیین کنیم.

حجت الاسلام زینی وندیان اظهار داشت: خانواده ها در کنار آموزش و پرورش و نهادهای آموزشی باید برای نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی نقش آفرین باشند و کتابخوانی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا به عنوان بهترین الگو برای فرزند خود معرفی شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر والدین خرید کتاب را در اولویت خود قرار دهند فرزندان آنها نیز از همه رفتارهای آنان الگو می گیرند.

امام جمعه شهرستان زاغه اظهار داشت:برای نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید مسؤولان، نهادهای فرهنگی و اجرایی با فراهم کردن زیرساخت ها و حمایت از مؤلفان، نویسندگان و کتابداران و تجهیز کتابخانه ها در این راستا ایفای نقش کنند.

وی بیان داست: در مکان های عمومی که آحاد مردم وقت زیادی را در انتظار به سر می برند تا کارهای روزمره خود را انجام دهند، با تجهیز کتابخانه ای کوچک و در اختیار قرار دادن کتب جذاب در راستای فرهنگ کتابخوانی نقش آفرین باشند./۹۴۵۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات