۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۳۸۳۴۱
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک:

بصیرت از پیام های مهم کربلا است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: بصیرت یکی از پیام های مهم کربلا بوده و عامل اصلی عاقبت بخیری در دنیا است.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید مهدی حسینی مطلق مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک امشب در جمع عزاداران حسینی حاضر در امامزاده عبدالله و آمنه خاتون(س) اراک، گفت: طمع دنیا سبب سلب بصیرت از انسان و غرق شدن در ضلالت می شود.

درس ها و پیام های قیام امام حسین

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با اشاره به درس ها و پیام های قیام امام حسین(ع)، بیان کرد: اولین درس کربلا، تسلیم بودن در برابر خدا و رضایت داشتن از مقدرات الهی بوده و این بالاترین درجه برای انسان مومن است.

حجت الاسلام حسینی مطلق اضافه کرد: دومین درس کربلا، صبر است که در رفتار حضرت زینب(س)، اصحاب سیدالشهدا(ع) و دختر سه ساله امام حسین(ع) متجلی می شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با بیان اینکه سومین درس قیام عاشورا، عمل کردن به وظیفه است، اظهار داشت: یکی از علائم آخرالزمان و ظهور حضرت مهدی(عج) این است که دین داری مثل آتش کف دست خواهد بود و امروزه اگر در هر پست و مقامی که هستیم کار خود را به درستی انجام دهیم، عمل به وظیفه کرده ایم.

حجت الاسلام حسینی مطلق ادامه داد: بزرگان اسلام و عرب در زمان خروج امام حسین(ع) از مدینه به ایشان گفتند نرو و با یزید بیعت کن، سیدالشهدا(ع) در پاسخ فرمودند، مثل من، با مثل یزید بیعت نمی کند و اسلام در خطر است.

اخلاص سبب ماندگاری عمل می شود

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک چهارمین درس کربلا را اخلاص دانست و بیان کرد: اخلاص عمل را ماندگار می کند، شهید حججی سربازی بود که سردار شد و خون امام حسین(ع) تا ابد جریان ساز است.

وی افزود: شیخ عباس قمی، نویسنده کتاب مفاتیح الجنان به سبب اخلاصی که در عمل خود داشت، ثواب کتاب خود را به روح فاطمه زهرا(س) هدیه کرد.

حجت الاسلام حسینی مطلق با بیان آخرین درس قیام عاشورا، گفت: بصیرت یکی از پیام های مهم کربلا بوده و عامل اصلی عاقبت بخیری در دنیا است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با اشاره به سرگذشت شمر، بیان کرد: شمر ۱۶ بار از مدینه تا مکه برای انجام فریضه حج واجب پیاده روی کرد، در جنگ صفین با امام علی(ع) در مقابل دشمن شمشیر زد و جانباز شد، نماز شب می خواند و پیشانی اش پینه بسته بود، اما در روز عاشورا سر مبارک سیدالشهدا(ع) را از تن ایشان جدا کرد.

حجت الاسلام حسینی مطلق به نقل از تاریخ مسعودی، گفت: در صحرای کربلا، روزانه ۲۰ هزار نفر از لشکر ابن یزید برای کشتن امام حسین(ع) در شریعه فرات غسل و نیت می کردند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک در ادامه گفت: برای گمراه نشدن در آخرالزمان به قرآن و اهل بیت(ع) پناه ببرید./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات