۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۳۸۳۲۹
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی:

اقدام کور حریری آزادانه نبود/ توطئه‌های آل سعود برای جهان اسلام برملا شده است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: اقدام حریری، اقدامی کور است و نمی‌توان هنوز در مورد آن قضاوت کرد؛ اما آنچه مسلم است این اقدام آزادانه نبوده است.
آیت‌الله خلیلی

حجت الاسلام والمسلمین محمود خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل اقدامات اخیر آل سعود به اقدام کور سعد حریری از کانال‌های ماهواره ای ریاض اشاره کرد و اظهار داشت: آل سعود همواره در سال‌های اخیر اقداماتی علیه حزب‌الله را رهبری کرده است؛ این در حالی است که آخرین اقدامشان در مورد سعد حریری دست فتنه‌گر این قبیله سلطه‌گر را برای جهان اسلام افشا کرد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بررسی علل محکومیت آل سعود در جریان استعفای نادر سعد حریری پرداخت و گفت: روشن‌ترین دلیل ممکن برای این حقیقت این است که از بدو ورود سعد حریری به فرودگاه ریاض هیچ تماس تلفنی از سوی ایشان با جماعت و اقوامشان گزارش نشده است؛ این در حالی است که ما در عصری به سر می‌بریم که دانشمندان علوم ارتباطی از آن به‌ عنوان دهکده جهانی توصیف می‌کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اخبار برخی از منابع خبری آگاه در جریان سفر سعد حریری را مؤید اقدام آل سعود علیه حزب‌الله دانست و تصریح کرد: منابع آگاه خبری از لحظات ورود سعد حریری به خاک ریاض گفته‌اند که «وقتی مطالب مرتبط با استعفاء به حریری عرضه شد ایشان در واکنش به این مطالب گفت: (این مصلحت نیست و به صلاح لبنان نیست)؛ بر این اساس اولین اقدام آل سعود در مواجهه با جواب حریری چنین بوده است که تلفن همراه وی را گرفته و سعد حریری را تحت مراقبت کامل قرار داده‌اند».

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در پایان با اشاره به این‌که هیچ علامتی مبنی بر آزاد بودن اقدام حریری وجود ندارد، گفت: اقدام حریری، اقدامی کور است و نمی‌توان هنوز در مورد آن قضاوت کرد؛ اما آنچه مسلم است این اقدام آزادانه نبوده است؛ بر این اساس معتقدم که توطئه‌های آل سعود برای همه جهان اسلام برملا شده و جهان اسلام دیگر به این قبیله اعتماد نمی‌کند.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در سال‌های جوانی چندین بار برای تبلیغ به لبنان سفر کرد و در همین سفر‌ها امام موسی صدر از ایشان برای همکاری در مجلس اعلای شیعیان دعوت کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین خلیلی مسؤول بخش پاسخگویی به سؤالات شرعی در مجلس اعلای شیعیان بود و هم اکنون در قم به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تدریس مشغول است./837/۳۰۲/ح

ارسال نظرات