۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۵۳۸۳۲۱
امام جمعه تبریز:

تقویت روشنفکری دینی از برکات وحدت حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تقویت روشنفکری دینی و افزایش هم اندیشی و تعاملات فکری بین حوزه و دانشگاه ضروتی غیر قابل انکار برای وضعیت امروز جامعه است.
دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست مشترک مدیران عالی حوزه های علمیه استان و رؤسای دانشگاه های تبریز که با هدف بررسی راهکارهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: حل مکشلات جامعه در گرو اندیشه‌ورزی حوزویان و دانشگاهیان است.

وی با بیان این‌که وحدت حوزه و دانشگاه به معنای حوزوی شدن دانشگاهیان و یا برعکس نیست، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است؛ وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت شکلی نیست، بلکه منظور وحدت در هدف است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیانات ارزشمندی در این راستا داشته اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رهبر انقلاب در تبیین مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه می فرمایند؛ هدف حوزه و دانشگاه این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه‌ اسلامىِ پیشرفته‌ مستقل، جامعه‌ امام، جامعه‌ پیشاهنگ، جامعه‌ الگو حرکت کنند؛ این عبارات حجت را بر دانشگاهیان و حوزویان تمام می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که تقویت روشنفکری دینی و افزایش هم اندیشی و تعاملات فکری بین حوزه و دانشگاه ضروتی غیر قابل انکار برای وضعیت امروز جامعه است، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در این عرصه با رشد و شکوفایی جامعه مدنی و اسلامی همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بدبینی میان حوزویان نسبت به دانشگاهیان و برعکس یکی از اهداف مهم دشمنان در سال‌های اخیر بوده است، گفت: تحول در افکار و اندیشه ملت بایستی رویکرد اصلی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه باشد، در چنین شرایطی می توان به تحقق تمدن نوین اسلامی امیدوار بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نباید تنها در همایش‌های مشترک و روز خاص خلاصه شود، گفت: مراکز علمی کشور با همفکری و در تعامل با یکدیگر می توانند در تقویت مبانی معرفتی، ارزش های انقلاب و ارزش فرهنگیگام های مؤثری بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم راه حل مشکلات موجود در کشور و بقای استقلال نظام اسلامی را درگرو وحدت اندیشمندان حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: مفاخر حوزه و دانشگاه باید در قالب همایش‌هایی مشترک مورد تجلیل قرار گیرند، چنانکه همایش بزرگداشت علامه جعفری در آذرماه سال جاری بایستی با حضور دانشگاهیان نیز همراه باشد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات