۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۳۸۳۱۷
مدیرکل پژوهش‎های اسلامی رسانه:

رسانه ملی مطالبات رهبر انقلاب در سال های اخیر را عملیاتی کند

ظریفیان گفت: باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر به مسایلی اشاره داشته‌اند که رسانه ملی باید به سوی عملیاتی کردن آن برنامه‌ها پیش رود.
دکتر محمدحسین ظریفیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین ظریفیان، مدیر کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، امروز در مراسم پژوهش در برنامه دینی که با عنوان مطالعه موردی برنامه سمت خدا در تالار اندیشه اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار شد، بیان داشت‌: برخی به محدود بودن کارشناسان این برنامه موفق انتقاد می‌کنند در حالی که چنین نقدی صحیح نیست.

ظریفیان با تأکید بر باطل بودن نظریه بت وارگی کالایی از کارل مارکس، اظهار داشت: منتقدان این برنامه باید واقعیت‌ها را ببینند، چرا که اگر آقای رکنی، تهیه کننده برنامه سمت خدا، در یک برنامه زنده از کارشناسان متعددی استفاده کند، ناهماهنگی و مشکلات برنامه زنده تلویزیونی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که ایجاد هماهنگی میان کارشناس تلویزیونی با اهداف تهیه کننده و اسلوب یک برنامه زنده، انرژی بسیاری می‌طلبد، ابراز داشت: بخشی از موفقیت‌های برنامه سمت خدا، مرهون علم و تسلط کافی کارشناسانی است که در این برنامه شرکت می‌کنند.

مدیرکل پژوهشهای اسلامی رسانه تصریح کرد: اداره پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما آمادگی خود را برای همکاری با برنامه سمت خدا اعلام می‌کند تا به وسیله گروهی از متخصصان، این برنامه را رصد و ارزیابی کند و نتیجه آن را به صورت کاملاً محرمانه در اختیار عوامل این برنامه قرار دهد.

وی افزود: علیرغم تولید برنامه‌های ارزشمند در سال‌های گذشته، یکی از ضعف‌های جدی در تک‌نگاشت‌های رسانه ملی،‌ ارسال انتقادات و پیشنهاد‌ها به مدیران سازمان‌ها است، چرا که آنها مشغله‌های اداری فراوانی دارند و فرصت نمی‌کنند این مطالب را مطالعه کرده و ترتیب اثر دهند، به همین علت انتقادات و پیشنهاد‌های سازنده دلسوزان رسانه باید برای تهیه‌کنندگان برنامه‌ها ارسال شود.

ظریفیان خاطرنشان کرد: با آن که معتقدم برنامه سمت خدا نباید تراز انتخاب کارشناسان خود را پایین آورد، ولی باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر به مسایلی اشاره داشته‌اند که رسانه ملی باید به سوی عملیاتی کردن آن برنامه‌ها پیش رود.

وی عنوان کرد: هر چند شخصیت هایی به عنوان نماد کارشناسی دینی در رسانه ملی به شمار می‌آیند، اما در حوزه علمیه علمایی نیز وجود دارند که سواد رسانه‌ای قابل اعتنایی داشته و در فضای آکادمیک رشد کرده‌اند و توانایی حضور در این میدان را دارند./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات